باطن و حقیقت غدیر را معرفی کنیم
کد خبر: 4152431
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۰۶:۰۷
در نشست «غدیر و مسئله جامعه‌سازی» مطرح شد؛

باطن و حقیقت غدیر را معرفی کنیم

یک مدرس سواد رسانه‌ای با اشاره به برگزاری جشن‌های چند کیلومتری غدیر و اینکه این‌ برنامه‌ها باید به یک حرکت جهانی تبدیل شود، گفت: غدیر فقط راه انداختن یک کارناوال نیست بلکه باید باطن و حقیقت غدیر را معرفی و نسل نوجوان و جوان جامعه را با منویات علوی آشنا کنیم.

حجت‌الاسلام احسان بیآزار، مدرس سواد رسانه‌ایبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام احسان بی‌آزار تهرانی، مدرس سواد رسانه‌ای سه‌شنبه، 13 تیرماه در سلسله‌نشست‌های روشنگری و بصیرت‌افزایی دهه امامت و ولایت که با موضوع «غدیر و مسئله جامعه‌سازی» به همت بسیج فضای مجازی لرستان ویژه فعالان رسانه‌ای و طلاب مدارس علمیه لرستان به‌صورت مجازی برگزار شد، با بیان اینکه مظلومیت و غربت غدیر باعث شد عاشورا و قیام کربلا رقم بخورد، گفت: جامعه بشری فقط در یک دوره پنج ساله حکومت امام علی(ع) توانست از حکمرانی معصوم بهره‌مند شود.

وی با بیان اینکه با وجود اینکه امام علی(ع) بعد از ربع قرن غربت و خانه‌نشینی توانست به حکومت برسد، اما برترین نوع حکمرانی اسلامی در همین دوره به نمایش گذاشته شده است، افزود: در همین زمان کم، سه جنگ سنگین جمل، صفین و نهروان را بر امام علی(ع) تحمیل کردند، اما با این وجود امام علی(ع) توانست برترین حکمرانی در دنیا را به نمایش بگذارد.

این مدرس سواد رسانه‌ای از غدیر به‌عنوان برترین عید عالم یاد کرد و ادامه داد: متأسفانه در طول تاریخ دشمنان اسلام تلاش زیادی کردند تا غدیر به دست فراموشی سپرده شود و اکنون ما می‎بینیم غدیر در کشورهای اسلامی غریب و مهجور است و بسیاری از کشورهای اسلامی غدیر را نمی‏‌شناسند و یا آن را به رسمیت نمی‌دانند.

وی با اشاره به اینکه قیام عاشورا امروز در کره زمین شناخته شده است، تلاش برای خارج کردن مسئله غدیر از مهجوریت را یک ضرورت دانست و اظهار کرد: ما برای غدیر کم گذاشته‌ایم و باید تلاش کنیم همان‌گونه که برای امام حسین(ع) تجمیع قلوب را داریم غدیر و امام علی(ع) را نیز به جهان معرفی کنیم.

حجت‌الاسلام بی‌آزار تهرانی به برگزاری جشن‌های چند کیلومتری غدیر، اطعام غدیر و... اشاره کرد و افزود: این‌ برنامه‌ها باید به یک حرکت جهانی تبدیل شود تا جهانیان با مظلومیت و غربت امام علی(ع) آشنا شوند؛ هدف امام حسین(ع) نیز از قیام کربلا نیز اعتلای نام امام علی(ع) بود.

وی با بیان اینکه بی‌توجهی به مسئله غدیر خسارت‌های زیادی به جامعه اسلامی زده است، ادامه داد: شعار امام حسین(ع) در کربلا این بود که نه ظلم می‎کنیم و نه زیر بار ظلم می‎رویم و اگر امروز جمهوری اسلامی ایران در دنیا اقتدار و عزت دارد به این خاطر است که این شعار را سرلوحه خود قرار داده است.

این مدرس سواد رسانه‌ای با یادآوری اینکه مدل حکمرانی امام علی(ع) یک مدل قوی از حکمرانی بود، افزود: در حکومت علوی ویژه‌خواری و رانت جایگاهی نداشت و ما می‎بینیم وقتی عقیل از امام علی(ع) درخواست سهم بیشتری از بیت‌المال می‎کند چگونه با پاسخی از جانب امام علی(ع) مواجه می‎شود.

وی با بیان اینکه اصل انحراف در جوامع اسلامی از فراموشی واقعه غدیر شروع شد، ادامه داد: حضرت فاطمه‌زهرا(س) فرموده است: اگر اجازه می‎دادند مسئله غدیر به حقیقت رونمایی و امام علی(ع) بر مسند حکومت بنشیند تا روزی که خورشید می‎تابید جنبنده‌ای نبود که به حق و حقوق خودش نرسد.

این مدرس سواد رسانه‌ای با بیان اینکه غدیر یک طرح جهانی بود که با توطئه دشمنان به دست فراموشی سپرده شد و دشمنان اجازه ندادند نور غدیر در دنیا محقق شود، گفت: در روز غدیر خم، 120 هزار نفر شاهد ماجرا بودند، اما با این وجود اجازه داده نشد غدیر مسیر درست خود را طی کند و امروز نیز باید بدانیم غدیر فقط راه انداختن یک کارناوال نیست باید باطن و حقیقت غدیر را معرفی کنیم، چراکه غدیر هویت نبوی و علوی و حاصل زحمات همه انبیا و اوصیا الهی است.

بی‌آزار تهرانی با بیان اینکه مسئله غدیر از خورشید هم روشن‌تر بود، اما با این وجود دشمنان در ادوار مختلف تلاش کردند نام امام علی(ع) و غدیر را حذف کنند، اظهار کرد: اسلام علوی قادر است دنیا را بسازد و می‎طلبد نسل نوجوان و جوان جامعه را با منویات علوی آشنا کنیم و این منویات را در زندگی به‌کار بگیرم، چراکه اگر از امام علی(ع) و عدالت علوی حرف می‎زنیم باید آن را به وضوح در جامعه مشاهده کنیم نه اینکه فقط در حد یک شعار باشد.

انتهای پیام
captcha