تأمین زمین برای خانوارهای دارای سه فرزند و بیشتر در خراسان‌جنوبی
کد خبر: 4149076
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۱

تأمین زمین برای خانوارهای دارای سه فرزند و بیشتر در خراسان‌جنوبی

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌جنوبی گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دولت در قالب طرح جوانی جمعیت، تأمین زمین برای خانوارهای دارای سه فرزند و بیشتر است که این امکان در استان فراهم شد.

علیرضا عباس‌زاده، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا، به نقل از استانداری خراسان‌جنوبی، علیرضا عباس‌زاده، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌جنوبی، امروز، 30 خردادماه در سخنانی اظهار کرد: در قالب طرح نهضت ملی مسکن و قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، زمین برای همه متقاضیان واجد شرایط آماده شده است.

وی بیان کرد: همزمان با برگزاری جشن وصال آسمانی و آسان در سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) در استان ۷۵۰ قطعه زمین برای ساخت مسکن به خانواده‌های مشمول طرح واگذار می‌شود.

معاون استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دولت در قالب طرح جوانی جمعیت، تأمین زمین برای خانوارهای دارای سه فرزند و بیشتر است که این امکان در استان فراهم شد، گفت: آمادگی واگذاری زمین برای تمامی واجدین شرایط را داریم تا این قانون را با رویکرد افزایش فرزندآوری دنبال کنیم.

وی با بیان اینکه در بیرجند برای تأمین زمین مشکل داریم، اظهار کرد: در الحاق زمین، هم برای قانون جوانی جمعیت و هم نهضت ملی مسکن، زمین تأمین می‌شود و باید روند اداری و قانونی الحاق زمین دنبال شود، لذا به‌طور کلی مشکلی نداریم.

عباس‌زاده از چند خبر خوش دولت برای متقاضیان مسکن در طرح نهضت ملی مسکن گفت و افزود: در جلسات اخیر مسئولان عالی کشور، مصوبه افزایش تسهیلات بانکی از ۳۵۰ میلیون تومان در مراکز استان و ۳۰۰ میلیون در شهرستان‌ها به ۵۵۰ میلیون تومان در همه مراکز را شاهدیم که با این وضعیت امکان ساخت بهتر در طرح نهضت ملی مسکن فراهم شده است.

وی با بیان اینکه سود تسهیلات بانکی هم که سال گذشته ۲۳ درصد اعلام شده بود برای متقاضیان مسکن ۱۸ درصد سالیان قبل ثابت می‌ماند و افزایش نمی‌یابد، تصریح کرد: به‌دلیل اینکه بیشتر متقاضیان مسکن جزو دهک‌های اول تا چهارم جامعه هستند، تسهیلات ویژه‌تر برای متقاضیان نهضت ملی مسکن برای دهک اول، دوم، سوم و چهارم دیده شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌جنوبی ادامه داد: برای دهک اول و دوم ۴۰۰ میلیون تومان و برای دهک سوم و چهارم ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات با سود دو درصد برای تکمیل و بهره‌برداری واحدهای نهضت ملی مسکن با توجه به افزایش قیمت‌ها در قیمت تمام‌شده مسکن، دیده شده است.

عباس‌زاده با بیان اینکه معیار پرداخت اقساط تسهیلات مسکن به میزان ۴۰ درصد حداقل حقوق و دستمزد مصوب شورای عالی کار تعیین شده است، ادامه داد: این مصوبه یکی از مهم‌ترین و بهترین مصوباتی است که کمک می‌کند همگان به‌ویژه اقشار کم‌درآمد وارد طرح نهضت ملی مسکن شوند و بابت اقساط زیاد این طرح با توجه به افزایش تسهیلات، دغدغه نداشته باشند.

وی یادآور شد: در شهر بیرجند امکان تأمین زمین به‌صورت تک واحدی و ویلایی نداشتیم، لذا این امکان را فراهم کردیم تا مردم در خوسف (۳۵ کیلومتری مرکز استان) زمین‌های خود را به‌صورت ویلایی تأمین کنند که تاکنون استقبال خوبی از این طرح شده و حدود یک هزار و ۵۰۰ متقاضی شهر بیرجند اعلام آمادگی کردند که زمین‌های ویلایی تک واحدی در خوسف را تحویل بگیرند.

انتهای پیام
captcha