نرگس خزاعی، مدرس و حافظ کل قرآن کریم در گفتوگو با ایکنا از خراسانجنوبی با بیان اینکه هر استادی باید خود عامل باشد، چراکه براساس عملی که انجام میدهد تأثیرگذار خواهد بود، گفت: اگر جوانان در عرصه اخلاق و معنویت بخواهند قدم بردارند ابتدا باید خودمان متعهد به اخلاق اسلامی باشیم. کلید اصلی تدریس درک متعلم است و باید فرد احساس کند دلسوزانه آموزش میبیند و در جهت ارتقای او قدم برداشته میشود.
وی با بیان اینکه نوع رفتار معلم باید همراه با تسامح و درک متقابل نسبت به شاگردان باشد، افزود: یک معلم و مربی باید در جهت رشد ارتقای علمی خود تلاش کند تا بتواند پاسخگوی نیاز دانشآموزان باشد به همین دلیل نیاز است توانایی لازم را در خود ایجاد کند و بعد از آن نیز نوع رفتار مؤثر است.
خزاعی با تأکید بر تلاش برای ترغیب افراد جامعه به سمت قرآن کریم گفت: قرآن نور است و اگر در قلبها قرار بگیرد مسلماً مسیر هدایت را هموار و بصیرت لازم را فراهم میکند و یکی از وظایف معلمان ترغیب دانشآموزان به فراگیری قرآن و آموزههای این کتاب آسمانی است.
وی بیان کرد: تشویق دانشآموزان به سمت قرآن از شیوههای صحیحی برخوردار نیست و در مدارس فارغ از ارائه نقشه راه و برنامه زندگی به نسل نوجوان و جوان تنها به روخوانی و روانخوانی پرداخته میشود. توجه به مفاهیم قرآنی میتواند از طریق حفظ و تدبر در آیات شکل بگیرد که در ابتدا میتوان از سورههای کوچک آغاز کرد.
خزاعی با بیان اینکه آموزههای قرآن باید متدبرانه به نسل جوان ارائه شود تا علاقه به کلام وحی شکل گیرد، گفت: با توجه به عنایتی که خداوند به یک معلم قرآن کرده و راه را هموار کرده تا با قرآن کریم مأنوس شود مسئولیت سنگینی است که باید به بقیه افراد انتقال دهد.
انتهای پیام