کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی در طرح نهضت ملی مسکن
کد خبر: 4148670
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۳
معاون استاندار خراسان‌جنوبی خبر داد:

کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی در طرح نهضت ملی مسکن

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به ابلاغ مصوبه دولت مبنی بر افزایش تسهیلات مسکن از ۳۵۰ به ۵۵۰ میلیون تومان، گفت: نرخ سود تسهیلات بانکی در طرح نهضت ملی مسکن نیز از ۲۳ درصد به ۱۸ درصد کاهش یافته است.

شورای اداری خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، علیرضا عباس زاده، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌جنوبی، عصر امروز ۲۸ خردادماه در شورای اداری خراسان جنوبی از واگذاری تمامی قطعات ریلی استان با حضور مجری طرح راه‌آهن بیرجند - قاین - یونسی خبر داد و اظهار کرد: راه‌آهن استان که بخشی از خط ریلی جنوب - شمال کشور است و چابهار را به سرخس وصل می‌کند، نقش بسزایی در توسعه منطقه دارد.

وی افزود: این امر که مقام معظم رهبری درخصوص تأمین مالی طرح مجوز صادر و رئیس جمهور هم دستورات لازم را ارائه کرده‌اند، نشان دهنده اهمیت اجرای این طرح ریلی در شرق کشور بوده و این طرح با پیگیری‌های انجام شده و با دستور رئیس جمهور در ۲ سفر به خراسان جنوبی انجام شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به ابلاغ مصوبه دولت مبنی بر افزایش تسهیلات مسکن از ۳۵۰ به ۵۵۰ میلیون تومان، اظهار کرد: نرخ سود تسهیلات بانکی در طرح نهضت ملی مسکن نیز از ۲۳ درصد به ۱۸ درصد کاهش یافته است.

عباس زاده بیان کرد: تمام این اقدامات نشان می‌دهد که عزم ملی و جدی برای دولت و به‌ویژه رئیس جمهور این است که  طرح نهضت ملی مسکن با قوت و با کمترین دغدغه و آسیب در سطح کشور اجرایی شود.

وی با بیان اینکه طرح نهضت ملی مسکن خراسان جنوبی با همکاری همه دستگاه‌های اجرایی و برگزاری جلسات مستمر و منظم شورای مسکن در سطح استان در دست اجراست، افزود: در اکثر شهرها واحدهای طرح نهضت ملی مسکن به‌ صورت ویلایی ساخته می‌شود و در بیرجند ساخت این واحدها به صورت غیرویلایی توسط انبوه‌سازان در حال انجام است.

عباس زاده ادامه داد: دولت در شهریور ۱۴۰۰ تشکیل شد و یکی از مصوبات سفر اول رییس جمهور پایان گاز رسانی به روستاهای خراسان جنوبی بود. در  سال گذشته تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان گاز رسانی شدند و در حال حاضر ۱۳۰۰ روستای استان از نعمت گاز برخوردار هستند که این امر از بزرگترین کارهایی است که بعد از استفرار دولت شکل گرفت.

وی با اشاره به طرح ویژه وزارت نیرو برای آبرسانی در سطح کشور گفت: در حال حاضر تا پایان دولت آبرسانی به تمام نقاط کشور به سرانجام می‌رسد که با جهاد آبرسانی، جشن پایان آن را به روستاهای خراسان جنوبی خواهیم داشت.

عباس زاده با بیان اینکه این امر که یک دولت در عرض چهار سال بتواند جشن پایان آبرسانی را بگیرد کار بسیار بزرگی است، گفت:  اتفافات خوب به واسطه رای و اعتماد مردم به دولت در حال رقم خوردن است.

وی با اشاره به طرح نهصت ملی مسکن گفت: طرح نهضت ملی مسکن در استان در حال انجام است که در خراسان جنوبی به خوبی پیش می‌رود چرا که دولت پای کار این نیاز ضروری مردم است و در همین راستا شاهد کاهش نرخ تسهیلات توسط دولت هستیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در یک سال گذشته در خراسان جنوبی ۱۰۰ کیلومتر باند دوم افتتاح شد، ادامه داد: امسال نیز ۱۰۰ کیلومتر باند دوم افتتاح می‌شود و علاوه بر این شاهد  افرایش اعتبارات در حوزه زیرساخت راه‌های استان هستیم؛ همچنین ۷۰۰ کیلومتر روکش جاده‌های سطح استان در سال گذشته انجام شد.

عباس زاده با اشاره به طرح‌های فاضلاب در استان خراسان جنوبی گفت: طرح فاصلاب در شهرستان‌های استان انجام شده و یا در حال انجام است و همچنین طرح فولاد قاین تامین آب شد که امیدواریم به زودی فاز نهایی تولید آن را افتتاح کنیم.

وی با اشاره به پروژه عظیم انتقال آب از دریای عمان  به استان خراسان جنوبی گفت: این امر پروژه بسیار مهمی است که با مسئولیت معاون اول رییس حمهور شروع شده و لوله گذاری‌ها در هر سه استان در حال انجام است و تلاش می‌شود تا پایان دولت این کار انجام شود.

عباس زاده یادآور شد: همچنین در حوزه برق ۹ پروژه در دست اقدام است که تعدادی در هفته دولت مابقی در دهه فجر افتتاح می‌شود که با این ۹ پروژه وضعیت برق استان متحول خواهد شد.

شورای اداری خراسان‌جنوبی

جواد اشرفی، معاون هماهنگی امور اقتصادی خراسان جنوبی نیز با تأکید بر اینکه یکی از دغدغه‌های ما در خراسان جنوبی بسترسازی برای امور اقتصادی است، اظهار کرد: در 18 ماه گذشته هشت هزار و 500 میلیارد تومان سرمایه گذاری در خراسان جنوبی انجام شده است که نسبت به مدت مدت سال قبل خود 28 درصد افزایش داشته است. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی خراسان‌جنوبی با گلایه از برخی بانک‌های خصوصی فعال در استان بیان کرد: برخی از این بانک‌ها در توسعه اقتصادی استان نقش ایفا نمی‌کنند. 

اشرفی افزود: با این وجود در دو سال گذشته بانک‌های خراسان جنوبی 3 هزار و 400 میلیارد تومان تسهیلات در حوزه پروژه‌های اقتصادی پرداخت کرده‌اند. 

وی ادامه داد: در حوزه ثبت اشتغال در سامانه رصد رتبه دوم کشور را داشته و تا قبل از دولت سیزدهم 219 میلیارد تومان  تسهیلات در بخش کشاورزی خراسان جنوبی داشتیم که این آمار در دولت سیزدهم به حدود هزار میلیارد تومان رسیده است. 

اشرفی ادامه داد: 423 درصد رشد احیای قنوات از ابتدای دولت سیزدهم نسبت به مدت مشابه آن افزایش داشته است. 

وی با بیان اینکه یکی از اقدامات دولت توزیع عادلانه یارانه‌ها است، بیان کرد: توزیع مرغ منجمد در یک تا دو ساله اخیر فعالیت دولت سیزدهم در خراسان جنوبی 2.8 درصد افزایش داشته است. 

شورای اداری خراسان‌جنوبی

انتهای پیام
captcha