درخواست شهردار کره‌ جنوبی برای اخراج عوامل اسلام‌هراس از شهر
کد خبر: 4148378
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۷

درخواست شهردار کره‌ جنوبی برای اخراج عوامل اسلام‌هراس از شهر

شهردار شهر دایجو در کره جنوبی که دو سال است برخی از شهروندان آن با ساخت یک مسجد مخالفت می‌کنند، خواستار اخراج اسلام‌هراسان از این شهر شد.

درخواست شهردار کره‌ جنوبی برای اخراج عوامل اسلام‌هراس از شهربه گزارش ایکنا به نقل از عربی 21،  هونگ جون پیو، شهردارشهر دایجو در کره جنوبی، خواستار اخراج برخی از گروه‌های دینی که نفرت علیه اسلام را ترویج می‌کنند از این شهر شد.

دو سال است که مخالفان در تلاشند تا جلوی ساخت یک مسجد در منطقه دایهیون این شهر را بگیرند.

روز جمعه کمیته مخالف ساخت مسجد در یک کنفرانس مطبوعاتی در مقابل شهرداری دایجو خواستار عذرخواهی شهردار از سخنان خود شد و خاطرنشان کرد که شهردار، ساکنان مخالف را به عنوان گروهی که توسط برخی نیروها برای سرکوب اسلام تحریک شده‌اند توصیف کرده است. 

این کمیته اقدام خود را با این واقعیت توجیه کرد که ساکنان نیز در 10سال گذشته مخالفتی با حضور مسلمانان در منطقه نداشتند و خاطرنشان کردند که مخالفت با ساخت مسجد یک موضوع مربوط به آزادی مذهبی نیست، بلکه موضوعی مربوط به حق حیات، حق مالکیت و حق برخورداری از رفاه است. اما مسلمانان معتقدند که موضوع آنقدر که به مخالفت با خود دین اسلام مربوط می‌شود، به مخالفت با مسجد مربوط نمی‌شود.

شایان ذکر است که شهردار این شهر هفته قبل در حساب فیسبوک خود نوشت که به او اطلاع داده شده است کسانی که مردم را علیه برخی از ساکنان مسلمان تحریک می‌کنند برخی از نیروهای مسیحی دروغین هستند که نفرت علیه اسلام را ترویج می‌کنند.

در سال 2020، شهرداری منطقه با ساخت مسجدی در محله دایهیون در زمینی که متعلق به شش مسلمان از پاکستان و بنگلادش بود موافقت کرد، اما شکایت همسایگان به مقامات در فوریه 2021 ساخت مسجد را متوقف کرد. تلاش‌های مخالفان که از طرق مختلف سعی در انجام این کار داشتند، در سال 2022 متوقف نشد.

مخالفان بنرهایی را نصب کردند که مسلمانان را به تروریسم متهم کردند و اعلامیه‌هایی را در مخالفت با دین اسلام و قرآن کریم چسباندند و سر دو خوک را بر درب مسجد گذاشتند و صدای موسیقی را از خودروهایی که جلوی مسیر این مسجد را گرفته بودند، بلند کردند.

گروهی از مسلمانان پاکستانی و بنگلادشی که بیشتر آنها دانشجو بودند در سال 2014 در یک آپارتمان کوچک در این شهر نماز می‌خواندند و پس از افزایش جمعیت، آنها در سال 2019 تصمیم به ساخت مسجد بر اساس قوانین جاری در منطقه گرفتند.

یک دانشجوی مسلمان دانشگاه ملی کیونگ پوک می‌گوید که جامعه مسلمانان حدود 150 دانشجوی مسلمان دارد و می‌افزاید که نیازهای معنوی مسلمانان باید برآورده شود. وی گفت: همانطور که برای نیازهای جسمی من زمین بازی وجود دارد، برای نیازهای روحی من هم باید مکانی باشد.

انتهای پیام
captcha