ضرورت ارتباط اصولی جهاددانشگاهی و حوزه
کد خبر: 4137821
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۶
حجت‌الاسلام عبادی تأکید کرد

ضرورت ارتباط اصولی جهاددانشگاهی و حوزه

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه جهاددانشگاهی نهاد مقدس و ارزشمندی است که برای رشد بیشتر این نهاد باید ارتباط آن با حوزه براساس ارتباطات اصولی قوی شود، گفت: این نهاد می‌تواند دین را با اخلاق و زیبایی‌های اخلاقی به جامعه ارائه کند.

ضرورت ارتباط اصولی جهاددانشگاهی و حوزهبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، علیرضا کلانتر مهرجردی، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی کشور، محمدحسین حسنی، رئیس سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور، سیدمحمدحسین سیدکاشی، رئیس جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی و حمید مرادی، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی، امروز، ۱۱ اردیبهشت‌ماه با حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی دیدار کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی در این دیدار گفت: پیداست که انسان به کسب علم و دانش نیاز دارد، چراکه انسان برخلاف باقی موجودات که از روی طبیعت یا غریزه رفتار کرده و تمام نیازها را بر این اساس دریافت می‌کنند، رفتار نمی‌کند.

وی با بیان اینکه دنیای غرب منشأ جدایی دین از علم بوده است، تصریح کرد: علم اگر همراه با عقیده و اندیشه باشد سالم‌تر می‌شود؛ در واقع اگر علم با صفات نیکو ترکیب شود انسان به همه کمالات می‌رسد، اما وقتی به‌عنوان ابزار قرار گرفته، دین، اخلاق، پرستش و زیبایی‌های اخلاقی نادیده گرفته شود، تبدیل به یک آسیب خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه مردم تشنه مکتب اسلامی هستند، افزود: اینکه غرب برای ایجاد شبهه و بدحجابی تلاش می‌کند برای این است که فرصت فکر کردن را از انسان‌ها بگیرد.

عبادی با بیان اینکه جهاددانشگاهی نهاد مقدس و ارزشمندی است که برای رشد بیشتر این نهاد باید ارتباط آن با حوزه براساس ارتباطات اصولی قوی شود، تصریح کرد: این نهاد می‌تواند دین را با اخلاق و زیبایی‌های اخلاقی به جامعه ارائه کند.

انتهای پیام
captcha