اندیشه و انسان‌سازی؛ دو پایه تشکیل تمدن نوین اسلامی
کد خبر: 4137775
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۸
معاون فرهنگی جهاددانشگاهی مطرح کرد

اندیشه و انسان‌سازی؛ دو پایه تشکیل تمدن نوین اسلامی

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی کشور گفت: اگر بخواهیم جامعه اسلامی ساخته و تمدن‌ساز شود باید براساس دو پایه اندیشه و انسان‌سازی حرکت کنیم.

اندیشه و انسان‌سازی؛ دو پایه تشکیل تمدن نوین اسلامیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، علیرضا کلانتر مهرجردی، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی، امروز، ۱۱ اردیبهشت‌ماه در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی که با حضور محمدحسین حسنی، رئیس سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور، سیدمحمدحسین سیدکاشی، رئیس جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی و حمید مرادی، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی همراه بود، با بیان اینکه جهاددانشگاهی به‌عنوان یک نهاد انقلابی فعالیت دارد، اظهار کرد: در اساسنامه جهاددانشگاهی دو مأموریت مهم برای این نهاد دیده شده است که یکی فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی و دیگری فعالیت‌های علمی و اندیشه‌ای را دربر می‌گیرد.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در نشان دادن چشم‌انداز کشور به مسئولان اشاره به بحث تمدن‌سازی نوین دارند، افزود: دو کلیدواژه در بیانات ایشان برجسته است که شامل فکر و اندیشه و انسان‌سازی است که اگر بخواهیم جامعه اسلامی ساخته و تمدن‌ساز شود باید براساس این دو پایه حرکت کنیم.


بیشتر بخوانید:


معاون فرهنگی جهاددانشگاهی کشور بیان کرد: کشور ما اسلامی و با زیست‌بوم خاص اعتقادی است که اقتضای جهاددانشگاهی در ادوار گذشته در حوزه فرهنگی، تأسیس نهادهای فرهنگی بوده که یکی از نهادها سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور است.

وی اظهار کرد: نهادهای دیگری در حوزه معاونت فرهنگی از جمله مرکز فرهنگی جهاددانشگاهی وظیفه دارند نسل جوان را با قطعیت‌های انقلاب آشنا کنند؛ همچنین مرکز امام، ولایت فقیه و انقلاب اسلامی، مرکز انتشارات جهاددانشگاهی و مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران نیز از دیگر مراکز است.

کلانتر مهرجردی از عدم توجه دستگاه‌های اجرایی کشور در استان‌ها به این نهاد گلایه کرد و ادامه داد: براساس اساسنامه جهاددانشگاهی، این نهاد تنها حوزه‌ای است که باید در همکاری با حوزه‌های علمیه بتواند کارهای در خور و شایسته انجام دهد که در طول ادوار گذشته به دلایل مختلف رهاشدگی پیوند ما با این مجموعه‌ها باعث شده قدری در مأموریت‌ها دچار انحراف شویم.

وی با بیان اینکه لازم است رهگیری دغدغه‌ها صورت پذیرد، افزود: امروز حس می‌کنیم باید کمک بیشتری از سوی نماینده ولی فقیه صورت گیرد، چراکه جهاددانشگاهی یک نهاد منعطف عمومی است و می‌تواند عمود خیمه برای اهداف باشد.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی کشور بیان کرد: جهاددانشگاهی می‌تواند تکیه‌گاه مناسبی برای خیمه‌گاه حرکت عمومی باشد و اگر بتوانیم ارتباط خود را با نماینده ولی فقیه تقویت کنیم طبیعتاً کارهای بهتری انجام خواهد شد.

انتهای پیام
captcha