9 گلزار شهدا در خراسان‌جنوبی ساماندهی شد
کد خبر: 4127100
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۴

9 گلزار شهدا در خراسان‌جنوبی ساماندهی شد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان‌جنوبی گفت: تا پایان امسال 9 گلزار شهدا ساماندهی شده و عملیات اجرایی سایر گلزارهای شهدا نیز ادامه دارد؛ بنابراین تا سال آینده مورد ساماندهی نشده در این حوزه نخواهیم داشت.

ابوالفضل نوفرستی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، ابوالفضل نوفرستی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان‌جنوبی، امروز ۱۸ اسفندماه در نشست خبری با اشاره به خدمات رسانی به جامعه خانواده شهدا و ایثارگران، اظهار کرد: آموزش عمومی و عالی جامعه ایثارگری، برگزاری کنگره‌ها، همایش‌ها، یادواره‌ها و نمایشگاه‌ها از برنامه‌هایی است که در حوزه فرهنگی و اجتماعی دنبال می‌شود.

وی افزود: برگزاری مسابقات ورزشی، تولید و پخش برنامه‌های هنری، مصاحبه با والدین شهدا، برگزاری اردوها برای جامعه هدف و توجه به اسناد و چاپ کتاب ایثار و شهادت نیز از دیگر برنامه‌های حوزه فرهنگی و اجتماعی است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه امسال 128 میلیارد تومان تسیهلات اشتغال از سوی دولت به استان اختصاص یافته است، تصریح کرد: روند پرداخت این تسهیلات از سوی برخی از بانک‌های عامل استان کند بوده و در حال حاضر کمتر از 10 درصد این رقم تاکنون پرداخت شده است.

نوفرستی با بیان اينکه متقاضیان جامعه ایثارگری می‌توانند از تسهیلات 150 میلیون تومانی و 300 میلیون تومانی بهره مند شده و شغل ایجاد کنند، بیان کرد: در حوزه تعاون و امور اجتماعی نیز بحث ساماندهی گلزار شهدا، مشاوره‌های فردی و گروهی، مددکاری اجتماعی، اشتغال و کارآفرینی، احراز ایثارگری، صدور کارت ایثارگران، ارائه تسهیلات خرید یا ساخت مسکن و مناسب سازی زیست بوم شخصی جانبازان و خانواده شهدا دنبال می‌شود.

وی با اشاره به صدور مجوز ساخت نخستین فیلم سینمایی با موضوع شهادت در استان، اظهار کرد: این فیلم سینمایی با مشارکت صدا و سیما و مراکز فیلم سازی استان با عنوان «پابرهنه در میدان مین» مجوز گرفته و تا سال آینده فیلم برداری آن آغاز می‌شود.

نوفرستی تصریح کرد: در حوزه بهداشت با ارائه تجهیزات پزشکی به جامعه هدف با تشخیص پزشک، عیادت از بیماران و  ارائه خدمات درمانی و پانسمان در منزل جانبازان و ایثارگران و اعزام جامعه هدف برای درمان‌های تخصصی به سایر مراکز درمانی دنبال می‌شود.

وی با اشاره به توجه به شهدا در شهر، افزود: طی امسال در اقدامی مشترک با همکاری استانداری، سازمان مدیریت و برنامه ریزی و شهرداری‌ها تمثال شهدا روی فلز چاپ می‌شود تا ماندگاری بیشتری در فضای شهری داشته باشد.

نوفرستی با اشاره به چاپ زندگی نامه وصایای شهدا، بیان کرد: تاکنون 690 مصاحبه با خانواده شهدا در استان انجام شده که به زودی در قالب کتاب و برای استفاده عموم چاپ خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه بنا به توصیه نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی کرامات شهدا نیز جمع آوری شده که در قالب کتابی تهیه و به زودی چاپ می‌شود، اظهار کرد: تا پایان امسال 9 گلزار شهدا ساماندهی شده و عملیات اجرایی سایر گلزارهای شهدا نیز ادامه دارد؛ بنابراین تا سال آینده مورد ساماندهی نشده در این حوزه نخواهیم داشت.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان‌جنوبی از اعزام ۱۲۰۰ نفر از  خراسان‌جنوبی به سفر عتبات عالیات در استان خبر داد و تصریح کرد: زمینه اعزام هوایی به عتبات عالیات ویژه خانواده شهدا و ایثارگران در استان فراهم شده است.

نوفرستی اظهار کرد: نمایشگاه عکس شهدا به نام روایت شیدایی در محل نگارخانه بیرجندشناسی به مدت یک هفته و به مناسبت هفته بزرگداشت مقام شهدا دایر است؛ همچنین برپایی میز خدمت، مسابقات فرهنگی نماز و شهدا، نمایشگاه ایثار و شهادت، دیدار با خانواده معظم شهدا، برگزاری یادواره شهدا در همه شهرستان‌ها، غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدا، غرس نهال به یاد شهدا، ویزیت رایگان و پایش سلامت نیز از دیگر برنامه‌های این هفته است.

وی با اشاره به اجرای طرح سپاس بیان کرد: در این طرح دیدار با خانواده شهدا به منظور سرکشی و رفع مشکلات آن‌ها انجام شده و تاکنون در این حوزه همراهی خوبی از سوی نماینده ولی فقیه در استان، ائمه جمعه، استاندار خراسان جنوبی با معاونین وی و برخی مدیران کل دستگاه‌های اجرایی داشته‌ایم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان‌جنوبی با بیان اینکه این استان در زمینه تبدیل وضعیت ایثارگران شاغل در دستگاه‌های اجرایی جز استان‌های برتر است، یادآور شد: پنج تشکل در حوزه ایثارگران خراسان جنوبی ثبت‌ و 34 اثر، مقاله، تالیف و اختراع نیز از سوی جامعه ایثارگران استان تاکنون برگزیده شده است.

انتهای پیام
captcha