ارائه وام مسکن اسلامی در تاتارستان روسیه
کد خبر: 4122334
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۱

ارائه وام مسکن اسلامی در تاتارستان روسیه

تعدادی از فعالان حوزه ساخت و ساز در تاتارستان یک سیستم بدون بهره با اقساط بر اساس موازین شرعی ایجاد کرد‌ه‌اند که به افرادی که خواهان ساخت خانه خود و وام خرید مسکن هستند، کمک می‌کند.

به گزارش ایکنا به نقل از Realnoe Vremya، ایلاس گیمادوف(Ilyas Gimadov)، کارآفرین تاتارستانی با همکاری هفت شرکت دیگر پروژه وام مسکن حلال را در این منطقه بنیان نهاده است.

گیمادوف در مورد انگیزه خود برای این کار گفت: عدم وجود برنامه‌های خاص دولتی برای خانه‌های چند سال ساخت بازار املاک را تحت تأثیر قرار می‌دهد. به عنوان مثال، مشتریان ما نیاز به فروش یک آپارتمان دارند، اما نمی‌توانند، زیرا برای همه سودآورتر است که برای یک خانه جدید وام مسکن بگیرند. خرید و فروش مسکن چند سال ساخت متوقف شده است.

این کارآفرین تاتارستانی تصریح کرد: به همین دلیل، به همراه هفت شرکت دیگر از این دست، در حال کار بر روی پروژه وام مسکن جایگزین یا به عبارت دقیق‌تر، وام اقساطی است که شبیه وام حلال است. توسعه‌دهندگان بلوک‌های آپارتمانی زمانی در این طرح کار می‌کردند اما ما وام‌های خود را برای بازسازی و یا ساخت خانه توسط اشخاص ارائه می‌دهیم.

وی گفت: خریدار می‌تواند 50 درصد ارزش خانه را بپردازد. 50 درصد بقیه 5-8 سال به صورت اقساط پرداخت می‌شود. این وام بدون بهره است، با این حال، پرداخت قیمت یک متر مربع به بازار بستگی دارد، به این معنی که یک برآورد مستقل هر سه ماه یک بار قیمت‌های مسکن‌های شخصی‌ساز را نظارت و قیمت بازار را برای یک متر مربع تسهیلات تعیین می‌کند.

گیمادوف گفت: معتقدیم که این کار با توجه به افزایش نرخ وام مسکن به طور کلی پیشنهاد جالبی برای بازار است. این محصول را مشابه وام مسکن اسلامی می‌نامیم اما نه تنها برای مسلمانان بلکه برای خریدار از هر دینی مناسب است. در حال حاضر این محصول مالی از طرف وزارت دادگستری مجاز شناخته شده است.

طراحان این پروژه قصد دارند وام مسکن حلال را برای شخصی‌سازها در تالار گفت‌وگوی اجلاس کازان در ماه مِی (خرداد سال آینده) ارائه کنند.

انتهای پیام
captcha