برگزاری بیش از 50 برنامه با محوریت روایتگری انقلاب در خراسان‌جنوبی
کد خبر: 4118284
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۲

برگزاری بیش از 50 برنامه با محوریت روایتگری انقلاب در خراسان‌جنوبی

رئیس حوزه هنری خراسان‌جنوبی از برگزاری بیش از 50 عنوان برنامه با محوریت مساجد و روایتگری روزهای انقلاب به‌مناسبت گرامیداشت دهه فجر از سوی این مرکز خبر داد.

مجید کریمیان، رئیس حوزه هنری خراسان‌جنوبیمجید کریمیان، رئیس حوزه هنری خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی با بیان اینکه بیش از 50 عنوان برنامه و رویداد به‌مناسبت گرامیداشت دهه فجر از سوی این مرکز برگزار خواهد شد، گفت: مساجد پایگاه اصلی انقلاب بوده و بر این اساس محوریت برنامه‌ها در این مکان‌ها برگزار می‌شود.

وی افزود: همچنین مراسم شب خاطره مسجدمحور، جشن بزرگ انقلاب، جلسه همنویسی خوشنویسی همزمان با سالروز ولادت امام علی(ع)، رویداد نمایشی محرابیان با حضور هفت گروه نمایشی در شهرستان بیرجند و روستاهای حاشیه شهر بیرجند برگزار می‌شود.

کریمیان ادامه داد: راه‌انداری کاروان شادی فجر با اجرای گروه‌های سرود در ۱۰ نقطه در سطح شهرستان و روستاهای حاشیه بیرجند، برگزاری مراسم بزرگداشت هفتم بهمن با همکاری آموزش، اکران فیلم‌های روز هفتم و رونمایی از کتاب‌های شیخ اسماعیل، خاطرات حجت‌الاسلام اسماعیل دیانی از دیگر برنامه‌هاست.

وی افزود: برگزاری شش عنوان نمایشگاه مرتبط با دهه فجر، برپایی نمایشگاه‌ برای ارائه ۲۶ اثر عکس مستند از دوران انقلاب و افتتاح نمایشگاه ویژه «یکصدا ایران» از دیگر برنامه‌های پیش‌بينی شده است؛ همچنین تولید نماهنگ با عنوان نسل امید در حال تولید است.

کریمیان یادآور شد: انتقال تاریخ شفاهی انقلاب از طریق برگزاری شب‌های خاطره و برگزاری رویداد «یک روز گردشگری با موضوع روایت انقلاب در شهرستان بیرجند» با هدف آگاهی‌بخشی به قشری که آن روزها را ندیده‌اند، نیز از دیگر ایده‌ها برای برگزاری جشن انقلاب امسال است.

انتهای پیام
captcha