مروری بر فعالیت کانون قرآن دانشگاه علامه از تیر تا دی‌ 1401
کد خبر: 4110909
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۰

مروری بر فعالیت کانون قرآن دانشگاه علامه از تیر تا دی‌ 1401

گزارش عملکرد شش ماه از فعالیت کانون قرآن و عترت دانشگاه علامه طباطبایی از تیرماه لغایت دی‌ماه ۱۴۰۱ منتشر شد.

کانون قرآن دانشگاه علامهبه گزارش ایکنا، گزارش عملکرد شش ماه از فعالیت کانون قرآن و عترت دانشگاه علامه طباطبایی از تیرماه لغایت دی‌ماه 1401 به دبیری علی ساعتچی منتشر شد.

مجموعه‌ای متشکل از علاقه‌مندان به امور قرآنی و دغدغه‌مندان فرهنگ دینی و اجتماعی در سطح دانشگاه است که به منظور شناسایی، جذب، سازماندهی و شکوفایی استعدادهای بالفعل و بالقوه دانشجویان در زمینه علوم قرآنی و سیره و سنت ائمه اطهار(ع) و به منظور اعتلا و توسعه فرهنگ قرآنی گردهم آمده‌اند.

از جمله فعالیت‌های این کانون می‌توان به برگزاری کلاس‌های کارگاه‌محور و گفت‌وگومحور، برگزاری دوره‌های مطالعاتی ویژه و تخصصی برای شناخت بیشتر مسائل اجتماعی فرهنگی، دینی و ...، تشکیل کلاس‌های آموزشی و پژوهشی در زمینه مباحث قرآنی و سبک زندگی و فضای مجازی و برپایی نمایشگاه‌های مذهبی، فرهنگی و هنری در سطح دانشکده‌ها متناسب با مناسبت‌ها، تشکیل و برپایی همایش‌ها، اشاره کرد.

همچنین از دیگر فعالیت‌ها می‌توان از نشست‌ها، جشنواره‌ها، کنفرانس‌ها، میزگردهای مذهبی و فرهنگی در سطح دانشگاهی و بین‌دانشگاهی و برگزاری مراسم مذهبی در مناسبت‌های دینی در محیط دانشگاه و خوابگاه‌ها بارگذاری محتواها در فضاهای مجازی نام برد.

در خرداد 1401، مجمع عمومی کانون تشکیل شد، در تیرماه برگزاری انتخابات و تعیین دبیر و تقسیم مسئولیت صورت گرفت. شهریورماه و نیمه مهرماه نیز مصادف با شروع فعالیت و تحویل امور و تعامل با دبیر قبلی بود.

از نیمه مهرماه تا هفتم دی‌ماه نیز شرکت در جلسات مسئولان کانون‌ها با مسئولان معاونت فرهنگی و اجتماعی، احیا و ساماندهی و تشکیل گروه در دانشکده‌ها و فضاهای خارج از پردیس مرکزی، برگزاری پنج یا شش جلسه شورای مرکزی به صورت حضوری و مجازی، طراحی و نصب پوستر‌های تبلیغاتی کانون قرآن در اکثر فضاهای مربوط به دانشگاه علامه انجام شد.

از رویدادهای دیگر می‌توان به برگزاری مراسم شهادت امام رضا(ع) در خوابگاه سلامت، برگزاری جشن میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) در خوابگاه همت و سلامت و مسجد امام علی(ع)، برگزاری دسته عزاداری در پردیس مرکزی به‌مناسبت حادثه تروریستی حرم شاهچراغ با همکاری هیئت و بسیج و دیگر تشکل‌ها، برگزاری مراسم شهادت امام صادق(ع) توسط هیئت اصحاب عاشورایی و برگزاری اردوی زیارتی قم ـ جمکران ویژه آقایان و بانوان اشاره کرد.

همچنین در این ایام، دو نشست با محوریت بزرگداشت علامه طباطبایی، توسط کانون قرآن و عترت با همکاری مدرسه قرآن و عترت دانشگاه تهران، جشن میلاد امام حسن عسکری(ع) توسط هیئت اصحاب عاشورایی، جشن میلاد حضرت زینب(س)، دورهمی ترتیل‌خوانی قرآن کریم با همکاری هیئت اصحاب عاشورایی در خوابگاه‌ها، برگزاری کارگاه خوانش کاربردی سوره‌های قرآن کریم، مراسم شهادت حضرت زهرا(س) و مسابقه کتابخوانی ویژه فاطمیه با همکاری کانون کتابخوانی برگزار شد.

از فعالیت‌های دیگر می‌توان از طرح ختم صلوات، تشکیل گروه فضای مجازی و ارتقای آن و بارگذاری محتواهای تولید شده و انتشار محتواهای با کیفیت و تبلیغات گسترده در فضای مجازی، برگزاری کلاس‌های قرائت و حفظ قرآن کریم ویژه بانوان و آقایان، نمایشگاه آثار علامه طباطبایی در خانه فرهنگ به مناسبت هفته قرآن، مشاوره‌های دینی و مذهبی توسط اساتید دانشکده الهیات و کتابخوانی و ... نام برد.

کانون قرآن و عترت دانشگاه علامه طباطبایی چشم‌اندازی را نیز در مورد برنامه‌های آینده خود مد نظر دارد که از آن جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: کارگاه آموزش صداسازی و سلفژ، کارگاه آموزش صدابرداری و میکس و مسترینگ، همایش دبیران کانون‌های قرآن و عترت دانشگاه‌های استان تهران، نشست کاربردی دانشگاه در تعامل با قرآن و فرهنگ با همکاری دانشگاه تهران، گردهمایی قاریان و حافظان دانشگاه علامه طباطبایی، محافل انس با قرآن، اردوی زیارتی سیاحتی امامزاده صالح(ع)، اردوی زیارتی سیاحتی حضرت عبدالعظیم(ع)، اردوی زیارتی سیاحتی مشهد مقدس ویژه بانوان و آقایان با همکاری تمام کانون‌ها.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha