اختصاص 7 میلیارد تومان به موسسات فرهنگی، هنری و قرآنی خوزستان
کد خبر: 4108028
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۱

اختصاص 7 میلیارد تومان به موسسات فرهنگی، هنری و قرآنی خوزستان

سرپرست معاونت فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: امسال جهت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در قالب کمک‌های حمایتی جدول ۱۷ در مرحله نخست مبلغ 7 میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به موسسات فرهنگی، هنری، قرآنی و سینمایی استان خوزستان اختصاص می‌یابد.

نشست هم اندیشی مؤسسات فرهنگیبه گزارش ایکنا از خوزستان و به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، مجید منادی، سرپرست معاونت فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در نشست هم‌اندیشی موسسات فرهنگی و هنری امروز ۲۷ آبان‌ ماه در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان بیان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای کمک‌های حمایتی به نهادهای دینی و فرهنگی تحت عنوان حمایت از فعالیت‌های فرهنگی و هنری، کتابخوانی و ارتقای فرهنگ عمومی به موسساتی که دارای مجوز رسمی ثبت شده از سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و دارای شناسه ملی، اهلیت و صلاحیت باشند، کمک های حمایتی اختصاص می‌دهد.

وی هدف از برگزاری این نشست را شفاف‌سازی در خصوص ارائه طرح‌های حمایتی و ایجاد تعامل و ارتباط با موسسات فرهنگ و هنری دانسته و اظهار کرد: ما رزمندگان جبهه فرهنگ و هنر وظیفه داریم خادم شما باشیم و از موسسات فرهنگی  به عنوان مجموعه مردمی حمایت کنیم.

 منادی ادامه داد: فراخوان طرح حمایتی در سراسر استان اطلاع‌رسانی شد و اولویت در این دوره با شهرستان‌ها و طرح‌های ابتکاری، خلاقانه و موثر است. همچنین متقاضیان واجد شرایط می‌توانند طرح‌های خود را در موضوعات حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی در قالب فرمت خاص جدول ۱۷ تهیه و به صورت مکتوب تا تاریخ ۳۰ آذر ماه به دبیرخانه این جدول واقع در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ارائه دهند.

سرپرست معاونت فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: همه موسسات فرهنگی و هنری که دارای ثبت رسمی و حسابرسی مالی رسمی شدند می‌توانند هر یک از موضوعات حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی را مورد بررسی قرار داده و در این زمینه برنامه‌های اجرایی و طرح‌هایی که در کاهش این موارد کمک خواهد کرد را ارائه کرده تا در کمیته جدول ۱۷ طرح و در صورت تصویب، کمک‌های حمایتی را دریافت کنند.

منادی گفت: امسال جهت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در قالب کمک‌های حمایتی جدول ۱۷ در مرحله نخست مبلغ هفت میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به موسسات فرهنگی، هنری، قرآنی و سینمایی استان خوزستان اختصاص می‌یابد.

وی با بیان این‌که ریاست کمیته جدول ۱۷ بر عهده نماینده ولی فقیه در استان خوزستان است تشریح کرد: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان به عنوان عضو و دبیر کمیته، مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان، نماینده سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان خوزستان، مدیر حوزه‌های علمیه استان خوزستان، نماینده مجمع نمایندگان استان در شورای فرهنگ عمومی به عنوان ناظر کمیته از دیگر اعضای کمیته جدول ۱۷ هستند.

انتهای پیام
captcha