2 شهید و 11 زخمی در حمله اسرائیل به جنین/ شعله‌های مقاومت زبانه می‌کشد
کد خبر: 4090307
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۴

2 شهید و 11 زخمی در حمله اسرائیل به جنین/ شعله‌های مقاومت زبانه می‌کشد

با حمله امروز نظامیان صهیونیستی به جنین دو فلسطینی به شهادت رسیده و دست‌کم 11 نفر دیگر زخمی شدند. سخنگوی حماس این لشکرکشی را نتیجه مقاومت روزافزون در کرانه باختری خواند و گفت که آتش شعله کشیده مقاومت خاموش نخواهد شد.

به گزارش ایکنا  به نقل از فلسطین الیوم، حمله  نظامیان اشغالگر صهیونیست به اردوگاه جنین این بار نیز با شهید و زخمی شدن شماری از ساکنان این شهر روبرو شد.

نظامیان صهیونیستی امروز با ده‌ها خودروی زرهی وارد جنین شده و منزل محمد ابوزینه، یک آزاده فلسطینی را محاصره کردند که در نتیجه آن با نیروهای مقاومت فلسطین و شهروندان آنجا درگیر شدند.

در نتیجه مقاومت فلسطینیان، دو فلسطینی به شهادت رسیده و دست‌کم 11 نفر دیگر زخمی شدند که حال برخی از آنها وخیم گزارش شده است.

نظامیان اشغالگر همچنین با تیراندازی به سمت خبرنگارانی که این حادثه را پوشش می دادند آنها را در ساختمانی محاصره کردند.

محمود مؤيد محمود الصوص و أحمد محمد حسين ضراغمة از طوباس دو جوانی هستند که در این درگیری به شهادت رسیدند.

نظامیان اشغالگر با مقاومت نیروهای گردان جنین و اهالی این شهر پس از بازداشت محمد ابوزینه، برادر آزاده فلسطینی از آنجا عقب‌نشینی کردند.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) در بیانیه‌ای اعلام کرد که رژیم اشغالگر صهیونیستی، جنگی همه جانبه را علیه ملت فلسطین در هر کجا از قدس تا مسجد الاقصی و نوار غزه و سرزمین‌های اشغالی 48 و شهرهای کرانه باختری به راه انداخته است.

حازم قاسم، سخنگوی حماس در اظهاراتی خبری گفت: مبارزات ملت فلسطین در کرانه باختری و هر جای فلسطین تا نابودی رژیم اشغالگر ادامه دارد.

او تأکید کرد: رژیم اشغالگر درصدد پایان دادن به مقاومت ریشه‌دار در جنین است؛ اما این مقاومت هرگز متوقف نمی‌شود و اردوگاه جنین به مبارزات خود با وجود تجاوز مستمر رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهد و شعله‌های مقاومت در کرانه باختری زبانه می‌کشد.

قاسم گفت: رژیم اشغالگر نمی‌تواند پایگاه مردمی حامی مقاومت را شکست دهد و مردم، یکی از ارکان قدرت و عوامل پیروزی مقاومت هستند.

سخنگوی حماس با اشاره به شکست میدانی رژیم اشغالگر در محاصره مقاومت در کرانه باختری گفت: از همین روست که این رژیم برای دستگیری یک فرد کاروانی از خودروهای نظامی و بالگردهای خود را به راه می‌اندازد و همین نشانه شجاعت و قدرت نیروهای مقاومت است.

مقاومت فلسطین؛ تهدید واقعی برای نظامیان اشغالگر

طارق عز‌الدین، سخنگوی اطلاع‌رسانی جنبش جهاد اسلامی در کرانه باختری نیز گفت: رژیم اشغالگر از همه زور خود برای پیگرد نیروهای مقاومت و کشتار فلسطینیان شمال کرانه باختری استفاده می‌کند، زیرا مقاومت تهدید واقعی برای نظامیان اشغالگر و تردد آزادانه آن در داخل روستاها و اردوگاه‌های شهرهای اشغالی شده است.

وی ضمن درخواست از تشکیلات خودگردان برای برخورد با تجاوزهای رژیم صهیونیستی در کرانه باختری، تأکید کرد: هر چقدر جرایم اشغالگران بیشتر شود، شدت و قدرت مقاومت هم بیشتر خواهد شد.

عزالدین گفت: رژیم اشغالگر می‌داند که امروز مثل دیروز نیست و اگر همه نظامیانش را هم فرا خواند نمی‌تواند نیروهای مقاومت را سرکوب کند.

سخنگوی جهاد اسلامی گفت: بازداشت محمد ابوزینه در حالی که اصلاً دست به سلاح یا تحت تعقیب نیست، نشانه شدت وحشت دشمن صهیونیستی از مقاومت در کرانه باختری است که تا آزادی فلسطین و نابودی اسرائیل ادامه خواهد داشت.

حمله نظامیان صهیونیست به اردوگاه جنین دوشنبه گذشته، یازدهم مهر نیز به شهادت سه فلسطینی منجر شده بود.

انتهای پیام
captcha