قانون؛ درست‌ترین راه برای رسیدن به تمدن
کد خبر: 4087252
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۲
نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی مطرح کرد:

قانون؛ درست‌ترین راه برای رسیدن به تمدن

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه شرط تمام اقدامات بشر علم کافی است، گفت: تمام جهان هستی براساس قانون است بنابراین انسان باید راه صحیح را برای رسیدن به تمدن با قانون طی کند.

حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی، امروز، ۳۱ شهریورماه در رژه نیروهای مسلح به مناسبت هفته دفاع مقدس در استان اظهار کرد: بشر باید در سیر تکاملی یک روزی به سرمنزل مقصود واصل شود در حالی که موانع وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه تمدن به معنای صحیحش در قالب تدین به معنای صحیحش قابل دسترسی است، افزود: همه انبیای الهی با برهان و دلیل آمدند چراکه این موارد ابزار کار است.

وی با اشاره به اینکه شرط تمام اقدامات بشر علم کافی است، ادامه داد: تمام جهان هستی قانون است بنابراین انسان باید راه صحیح را برای رسیدن به تمدن را با قانون طی کند و اینها ریشه فطری دارد چراکه انسان در خلقت مدنی الطبع است همچنان که دیانت انسان بر اساس فطرت اوست.

عبادی ادامه داد: یکی از موانع بزرگی که جلوی راه بشر را گرفته است متاسفانه اروپا است، درحالی که انسان های خوب در همه جای دنیا هستند اما آنچه حاکم بر اروپا است وحشی گری می باشد و این قضیه مربوط به زمانی کنونی نیست و در دوران تاریخ هم سیاست و فرهنگ آنان وحشی گری بود.

امام جمعه بیرجند گفت: نمونه وحشی گری ارپایی‌ها دوران جنگ های صلیبی است که اسرا را در روغن زیتون می جوشاندند و در جهت توسعه فساد و برای جامعه مسلمین در ۷۰۰ سال قبل در اندلس سیاست فساد جامعه را شکست جامعه را دنبال کردند که این بدترین آفت برای یک تمدن صحیح است.

وی با بیان اینکه متاسفانه از ۴۰۰ سال قبل که به صورت استعماری وارد باقی حوزه‌های جهانی شدند بدترین آفت بشر بودند، تصریح کرد: جنایاتی که اروپایی‌ها در خاک قاره امریکا انجام دادند نمونه دیگر این وحشی گری اروپایی ها است که حدود ۶۰ میلیون مردم بومی این منطقه را کشتند و بر سر قبر آنان ایالات متحده امریکا را ساختند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی به کشف گورهای دسته جمعی کودکان را از دیگر جنایت‌های اروپایی‌ها دانست و ادامه داد: از ۲۰۰ سال قبل هم که به منطقه آسیا و خاورمیانه آمدند بر سر  مردم این کشورها چه آوردند، به تعبیر خودشان از همه گزینه‌ها سوءاستفاده کردند.

عبادی، کشتن میلیون‌ها نفر از مردم ایران بر اثر سلاح و قحطی توسط متفقین یادآور شد و افزود: بعد از جنگ جهانی دوم  امریکا در ۵۰ کشور دخالت قانونی کردند و ۸۰ سال فلسطین را اشغال کردند و از آنچه که بر سر ایران، عراق، سوریه و یمن، افغانستان و سایر کشورها آورند اما دشمن تنها زبان قدرت را می‌فهمد که براساس آیات قرآن، آن زمان که افراد تخلف کنند و بخواهند اوضاع را به هم بریزند، اعمال قدرت کارساز است.

انتهای پیام
captcha