رشد ۱۷ درصدی اعتبارات محرومیت زدایی در خراسان‌جنوبی
کد خبر: 4077819
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۲

رشد ۱۷ درصدی اعتبارات محرومیت زدایی در خراسان‌جنوبی

استاندار خراسان‌جنوبی از رشد ۱۷ درصدی اعتبارات محرومیت زدایی استان در سال جاری خبر داد.

جواد قناعت، استاندار خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، جواد قناعت، استاندار خراسان‌جنوبی، امروز ۲۲ مردادماه در شورای برنامه ریزی و توسعه استان اظهار کرد: اعتبارات محرومیت زدایی که در سال ۱۴۰۰ رقم ۵۱۷ میلیارد تومان بوده با رشدی قابل توجه به ۶۰۳ میلیارد تومان در سال جاری رسیده است.

وی تصریح کرد: این اعتبار باید در راستای رفع محرومیت‌ از مناطق کمتر برخوردار، پیشرفت و آبادانی کشور هزینه شود و تمرکز آن بر روی پروژه‌های عمرانی و زیربنایی است.

استاندار خراسان‌جنوبی یادآور شد: مدیران دستگاه‌های اجرایی، ضمن این که در اجرای پروژه‌ها با سازمان مدیریت و برنامه ریزی به توافق می رسند، باید اولویت‌های وزارتخانه‌ها و سازمان‌های خود در مرکز را هم مدنظر داشته باشند؛ در بحث تخصیص این اعتبار، تمرکز باید بر روی پروژه‌های نیمه تمام و مواردی باشد که تا پایان سال مالی ۱۴۰۱ به اتمام می‌رسند.

وی با بیان اینکه عدالت در این زمینه در برابری توزیع اعتبار نیست، تصریح کرد: رعایت توازن منطقه‌ای، رعایت شاخص‌ها و توجه به مناطق محروم باید در توزیع این اعتبار مدنظر باشد.

استاندار خراسان‌جنوبی، کشاورزی را از موضوعات راهبردی برشمرد و ضمن تشکر از مدیران به جهت موافقت با اختصاص ۱۰ میلیارد تومان اعتبار به صندوق حمایت از بخش کشاورزی، خاطرنشان کرد: بخش عمده‌ای از مطالبات مردم در سفرهای شهرستانی، مربوط به کشاورزی است؛ این اعتبار می‌تواند به کشاورزان کمک کند و در قالب تسهیلات به متقاضیان اختصاص یابد.

وی با اشاره به دستور کار تشریح شاخص های جمعیتی استان تا افق ۱۴۲۵، پنجره جمعیتی را دورانی طلایی نامید که اقتصاد دانان از آن به عنوان موهبت جمعیتی نام می‌برند و اظهار کرد: از عوامل بسیار مهم و مؤثر در پیشرفت، جمعیت فعال یک جامعه است.

استاندار خراسان‌‌جنوبی بیان کرد: تحولات جمعیتی از موضوعات استراتژیک نظام، حاکمیت و دولت سیزدهم است، لذا برای رشد اقتصادی، باید به موضوع افزایش جمعیت و نرخ باروری توجه ویژه داشت.

قناعت با تأکید بر اینکه پنجره جمعیت تکرار نمی‌شود، گفت: سنین ۱۵ تا ۶۴، جمعیت فعال جامعه هستند که هرقدر بر تعداد جمعیت این رده سنی افزوده شود، فرصت طلایی برای رشد اقتصادی بیشتر می‌شود.

وی درخصوص دستور کار ارائه گزارش کانون ارزیابی شایستگی مدیران حرفه‌ای نیز گفت: راه اندازی این کانون در استان در سال ۱۴۰۰ مجوز لازم را گرفته و به این لحاظ خراسان‌ جنوبی از استان‌های پیشرو است.

قناعت یادآور شد: مدیران دستگاه‌های اجرایی از مدیران میانی و پایه بخواهند از برنامه‌های سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در  کانون ارزیابی شایستگی مدیران حرفه‌ای اقدام کنند و یکی از مؤلفه‌های تاثیرگذار در انتخاب مدیران، کادرسازی و تقویت مدیران حرفه‌ای، حضور در این کانون است.

انتهای پیام
captcha