احیای امر به معروف و نهی از منکر از وظایف مهم صالحان است
کد خبر: 4075049
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۷

احیای امر به معروف و نهی از منکر از وظایف مهم صالحان است

امام‌جمعه نهبندان با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر هم‌‌تراز اقامه نماز و یکی از فرایض دین است، گفت: صالحان وظيفه احیای ارزش‌هایی همانند نماز، رسیدگی به فقرا و احیای امر به معروف و نهی از منکر دارند؛ در هفته عفاف و حجاب اقداماتی از سوی بدخواهان انجام شد که امر به معروف و نهی از منکر را حیاتی کرد.

حجت الاسلام عباسعلی خزاعی،  امام جمعه نهبندانبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام عباسعلی خزاعی، امام‌جمعه نهبندان، امروز، 10 مردادماه در شورای اداری شهرستان ضمن تسلیت ایام عزای محرم، اظهار کرد: هفته اول محرم، ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر است که بسیار موضوعیت دارد چراکه امام حسین(ع) هدف قیام خود را احیای ارزش‌ها و امر به معروف و نهی از منکر عنوان می‌کنند.

وی با بیان اینکه هدف عالی امام حسین(ع) در قیام، زنده کردن راه پیامبر اکرم(ص) است، افزود: جامعه آن زمان از ارزش‌ها فاصله گرفته و منحرف شده بود و راهی جز قیام حضرت نبود.

خزاعی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر هم‌تراز اقامه نماز و یکی از فرایض دین است، گفت: صالحان وظيفه احیای ارزش‌هایی همانند نماز، رسیدگی به فقرا و احیای امر به معروف و نهی از منکر دارند؛ در هفته عفاف و حجاب اقداماتی از سوی بدخواهان انجام شد که امر به معروف و نهی از منکر را حیاتی کرد.

وی گفت: همه ائمه اطهار(ع) شهیدان امر به معروف و نهی از منکر هستند، در جمهوری اسلامی قانون امر به معروف و نهی از منکر هم تصویب و قابلیت اجرا دارد، ریاست جمهوری در قانون فعلی هم تأکید بر اجرای این قانون دارد.

خزاعی خواستار این امر شد تا نهبندان به همت مسئولان و مردم شهرستان معتقد به ارزش‌ها و امر به معروف و نهی از منکر معرفی شود و بیان کرد: جایگاه بانوان در دستگاه‌های اداری باید تجلیل و لازم است به آن توجه خاص داشت.

انتهای پیام
captcha