بازار کالاهای اساسی در ثبات کامل است
کد خبر: 4057559
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۷
فرماندار بیرجند:

بازار کالاهای اساسی در ثبات کامل است

فرماندار بیرجند گفت: با تامین کالاهای اساسی در حال حاضر بازار در وضعیت آرام و باثبات قرار دارد و عرضه کالا به میزان لازم انجام می‌شود.

بازار کالاهای اساسی در ثبات کامل استبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، علی فاضلی‌فرد، امروز دوشنبه ۲۶ اردیبهشت در سومین نشست هماهنگی تنظیم بازار شهرستان بیرجند در سال جاری بیان کرد: با توزیع و عرضه کالا نیاز به برخی اقلام از جمله گوشت نیز کاهش یافته و بازار در وضعیت آرام قرار دارد لذا به مردم اطمینان می‌دهیم که هیچ نگرانی در مورد تامین کالاهای مورد نیاز خود نداشته باشند.

وی اظهار کرد: حقوق مردم خط قرمز ما است لذا انتظار داریم مردم نیز به مسوولان اعتماد کنند و اجازه نخواهیم داد مشکلی در تامین و توزیع کالاهای مورد نیاز شهروندان ایجاد شود.

فرماندار بیرجند با قدردانی از همه کسانی که برای برقراری آرامش در بازار اقدام کرده‌اند، گفت: به دنبال جراحی اقتصادی یعنی اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها برای جبران کاهش قدرت خرید مردم دولت یارانه مستقیم را به حساب مردم واریز کرده است.

وی ادامه داد: درخواست داریم مردم به شایعات از جمله اینکه مبلغ یارانه واریزی به حساب آنان در صورت مصرف نشدن حذف می‌شود، توجه نکنند زیرا این مطالب کذب است و طرح حمایتی دولت استمرار دارد.

فاضلی‌فرد گفت: در راستای اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها نظارت و بازرسی‌ها با جدیت در حال انجام است و بدون شک با واحدهای متخلف برخورد جدی می‌کنیم.

وی اظهار کرد: در زمینه حداقل سه کالای اساسی شامل مرغ، تخم‌مرغ و شیر تولیدکننده هستیم و مازاد بر نیاز را به استان‌های مجاور نیز ارسال می‌کنیم در مورد روغن نیز با تلاش مدیریت استان کالای مورد نیاز تامین شده است.

فرماندار بیرجند افزود: در چند روز گذشته ۶۵۵ مورد بازرسی از بازار و اصناف مختلف انجام شد که منجر به تشکیل ۱۳۰ پرونده تخلف و ارسال آن به شعب تعزیرات حکومتی شهرستان شده است.

وی با بیان اینکه بیشترین تخلفات در حوزه نانوایی‌ها بوده است گفت: وضعیت نانوایی‌ها مطلوب نیست زیرا هم نانوا برای قیمت معترض است و هم مردم در بیرجند متقاضی نان با کیفیت هستند.

فاضلی‌فرد خاطرنشان کرد: نانوایی‌ها در ۲هفته آینده ساماندهی خواهند شد و نان بدون افزایش قیمت در اختیار مردم قرار خواهد گرفت لذا مردم نیز می‌توانند نان باکیفیت تامین کنند از طرفی تخلفات نیز به حداقل می‌رسد.

انتهای پیام
captcha