مأموریت‌گرایی دانشگاه‌های علوم پزشکی در حوزه تخصصی قرآن
کد خبر: 4052837
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۰

مأموریت‌گرایی دانشگاه‌های علوم پزشکی در حوزه تخصصی قرآن

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه دانشگاه‌های علوم پزشکی را به سمت مأموریت‌گرایی در حوزه تخصصی قرآن پیش می‌بریم، گفت: به دنبال برقراری پیوند میان بحث‌های تخصصی قرآن و سلامت با عرصه جامعه هستیم.

جواد باقریجواد باقری، رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفت‌وگو با ایکنا، بیان کرد: در کنار وظایف و رسالت‌های تخصصی که مجموعه مرکز قرآن به عهده دارد به دنبال گسترده‌تر کردن سفره معنوی قرآن در خانواده نظام سلامت شامل اساتید، کارکنان و دانشجویان هستیم.
وی افزود: در حوزه فعالیت های قرآنی در دانشگاه‌های علوم پزشکی با توجه به استعدادها و ظرفیت‌های موجود و متفاوت محلی و بومی به سمت مأموریت‌گرایی ان شاءالله حرکت خواهیم کرد.
باقری اظهار کرد: توجه به دوره های توانمندسازی فعالان قرآنی و کانون‌های دانشجویی قرآن و عترت را یکی دیگر از برنامه ها عنوان کرد.
وی عنوان کرد: حمایت از طرح های تحقیقاتی بین رشته‌ای را در حوزه قرآن و طب و قرآن و سلامت یکی دیگر از اولویت ها ذکر نمود که با حمایت‌های ویژه‌ای روبه‌رو می‌شوند.
رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت با اشاره به استقبال دانشجویان از برنامه‌های قرآنی، گفت: اگر بخواهیم استقبال خانواده نظام سلامت را در یک نمونه مصداقی از فعالیت های قرآنی ببینیم، می‌توان به استقبال این عزیزان از بزرگ ترین رویداد قرآنی وزارت بهداشت که جشنواره قرآن و عترت "هدهد" اشاره کرد.
بخش قابل توجهی از خانواده نظام سلامت در این جشنواره شرکت کردند که امسال جشنواره بیست و ششم را تمام کردیم و در نزدیکی مراسم اختتامیه آن هستیم، توجه و علاقه بسیار خوبی در خانواده نظام سلامت در حوزه جشنواره قرآنی وجود دارد، خود این جشنواره نمونه‌ای از این فضا است، استقبال در بخش‌های مختلف بسیار چشمگیر است، به خصوص در بخش معارفی شاهد توجه بسیار خوبی هستیم.

لیلا شرف

انتهای پیام
captcha