محتواسازی مجازی راهیان نور در دوران کرونا/ خلاقیت را از یاد نبرده‌ایم
کد خبر: 4042194
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۴

محتواسازی مجازی راهیان نور در دوران کرونا/ خلاقیت را از یاد نبرده‌ایم

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی گفت: در دوران شیوع کرونا و با توجه به قرارگیری در پیک ششم کرونا و لزوم حفظ سلامت دانش‌آموزان، اردوهای راهیان نور این استان به‌صورت مجازی و در بستر شبکه شاد برگزار می‌شود.

محمدعلی واقعی، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبیمحمدعلی واقعی، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی گفت: اردوهای راهیان نور، همان امری است که باید در دوران نوجوانی بیشتر به آن اهتمام بست چراکه این سن مهم تأثیرگذاری در قلب، روح و جان آدمی است و باید به نوجوان فهماند انسان‌های این سرزمین چه تاریخچه‌ای داشته‌اند.

وی افزود: فراموش نکنیم برای دیده شدن یک تفکر، باید از ابزار درست متناسب با شرایط، زمان و سن استفاده کرد و اکنون که نوجوان به‌واسطه آموزش مجازی، بیشترین وقت خود را در اینترنت سپری می‌کند، ما نیز باید در این قالب و ابزار، تفکر مورد نظر خود را ارائه دهیم تا او با این تفکر شکل بگیرد و ساخته شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی بیان کرد: در دوران شیوع کرونا و با توجه به قرارگیری در پیک ششم کرونا و لزوم حفظ سلامت دانش‌آموزان، اردوهای راهیان نور این استان به‌صورت مجازی و در بستر شبکه شاد برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه هر سال حدود هزار دانش‌آموز استان به مناطق عملیاتی کشور سفر می‌کردند و سال گذشته با توجه به شیوع کرونا سعی شد این برنامه به‌‌صورت مجازی انجام شود، بیان کرد: طی سال گذشته، حدود ۳۰ هزار دانش‌آموز از این برنامه‌ها بهره‌مند شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی اظهار کرد: امسال برنامه‌ریزی شده بود تا این اردو به‌صورت حضوری و حضور فیزیکی دانش‌آموز در مناطق عملیاتی انجام شود که با توجه به ملاحظات تصمیم‌گیری شد در بستر شاد اجرایی شود.

واقعی ادامه داد: البته تمام آموزش‌ها برای ارائه محتوای بی‌نقص و بر پایه الزامات دانش‌آموزی طرح‌ریزی شده تا بتوانیم دانش‌آموزان را به رهیافت مناسبی برسانیم؛ خلاقیت، محتواسازی درست و دوری از حاشیه‌ها مهم‌ترین اصول در پرداختن مجازی به راهیان نور است.

انتهای پیام
captcha