اتمام ساخت یادمان‌ شهدا در خراسان‌جنوبی تا یک سال آینده
کد خبر: 4041855
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۱

اتمام ساخت یادمان‌ شهدا در خراسان‌جنوبی تا یک سال آینده

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی گفت: پیش‌بینی اعتبار شده است ظرف یک سال آینده ساخت یادمان و مزار شهدای گمنام در استان به اتمام برسد تا زیارتگاه شهدا بیش از پیش به پایگاه معنوی و زیارتی تبدیل شود.

سرهنگ غلامرضا فلاحی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبیسرهنگ غلامرضا فلاحی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، گفت: همانطور که از نامش پیداست بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس وظیفه ترویج و حفظ آثار دفاع مقدس را برعهده دارد البته که این مسئولیت همگانی است و تمام ارگان‌ها و مردم در کنار هم باید این وظیفه مهم را به خوبی انجام دهند.

وی با بیان اینکه نکته حائز اهمیت این است که در ۶۲ نقطه استان خراسان‌جنوبی شهدای گمنام به خاک سپرده شده‌اند که در واقع زیارتگاه عاشقان و عارفان است، تصریح کرد: از این ۶۲ نقطه، در ۴۰ نقطه یادمان‌های شهدا ساخته و تکمیل شدند، اما در ۱۱ نقطه دیگر همچنان کار عملیاتی در آن آغاز نشده است.

فلاحی ادامه داد: البته شش نقطه مربوط به شهدایی است که در سال گذشته در استان به خاک سپرده شده‌اند؛ ۱۲ نقطه نیز در حال تکمیل و ساخت یادواره شهدای گمنام هستیم؛ همچنین در باغستان و اسلامیه شهرستان فردوس این موضوع در حال پیگیری است.

وی یادآور شد: پیش‌بینی اعتبار شده است ظرف یک سال آینده ساخت یادمان و مزار شهدای گمنام در استان به اتمام برسد تا زیارتگاه شهدا بیش از پیش به پایگاه معنوی و زیارتی تبدیل شود.

انتهای پیام
captcha