شعر آیینی؛ نوری از قلب شاعر به ذهن مخاطب
کد خبر: 4037236
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۷

شعر آیینی؛ نوری از قلب شاعر به ذهن مخاطب

امام‌جمعه فردوس خطاب به شاعران آیینی گفت: بسیاری از مواقع آنچه بر زبان شما در وصف امیرالمؤمنین علی(ع) جاری می‌شود، مانند آئینه‌ای است که خورشید، نور وجود خویش را به آن، یعنی قلب شما تابانده و در قالب الفاظ نشان داده می‌شود.

حجت الاسلام محمد شاکری، امام جمعه فردوسبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام محمد شاکری، امام‌جمعه فردوس، شب گذشته، 29 بهمن‌ماه در محفل ادبی که به مناسبت ایام ولادت علی(ع) به همت نمایندگی بنیاد بین‌المللی غدیر شهرستان فردوس برگزار شد، اظهار کرد: تمام رفتارهای ما، برخواسته از یک بافته ذهنی و تفکر درونی و یک الهام قلبی است. شاعران آیینی لازم است آن شرایط و خلوتی که برایشان ایجاد می‌شود و هنوز آن نجوای درونشان در قالب الفاظ نیامده، را غنیمت بشمارند.

شاکری بیان کرد: آن لحظه‌ای که ذکر کردم، لحظه توجه خالق به مخلوق و توجه آن کسی است که می‌خواهید در وصفش شعر بگویید، پس آن را غنیمت شمرده و حداکثر استفاده را از، توجه امیرالمؤمنین(ع) به خود کنید.بسیاری از مواقع آنچه بر زبان شما در وصف امیرالمومنین علی(ع) جاری می‌شود، مانند آئینه‌ای است که خورشید، نور وجود خویش را به آن، یعنی قلب شما تابانده و در قالب الفاظ نشان داده می‌شود.

وی با بیان اینکه مهم‌تر از آن نوری که به مخاطب می‌دهید، نوری است که قبل از آن بر دل شما تابیده است، تأکید کرد: آن لحظه مهم، حساس و با برکت را غنیمت بشمرید.

شاکری با اشاره به اینکه در طول تاریخ افراد بسیاری بودند که در وصف امام المتقین امیرالمؤمنین و ائمه اطهار(ص)، اشعار زیبا و پرمعنایی گفتند، تصریح کرد: افرادی زیادی چه محبان امیرالمؤمنین و یا کسانی که در این زمره نبودند، اشعار بسیاری در وصف علی و ائمه اطهار(ع) بیان کردند.

یادآور می شود که در این مراسم شاعران شهرستان فردوس، جدیدترین سروده‌های خود، در وصف امام علی(ع) را بیان کردند و در پایان از شاعران و خبرنگاران حاضر در جلسه به رسم قدرشناسی و همکاری با نمایندگی بنیاد بین‌المللی غدیر شهرستان فردوس تجلیل شد.

اجرای سرود توسط گروه سرود آوای وصال فردوس، از دیگر بخش‌های این مراسم بود که مورد توجه حاضران در جلسه قرار گرفت.

انتهای پیام
captcha