سه شاخصه مهم مکتب شهید سلیمانی
کد خبر: 4028871
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۱
برادرزاده شهید سلیمانی مطرح کرد:

سه شاخصه مهم مکتب شهید سلیمانی

برادرزاده شهید سلیمانی با اشاره به سه شاخصه مهم مکتب شهید سلیمانی، گفت: این شهید بزرگوار به معنی واقعی کلمه مردم‌دار بود و با روحیه باز مشکلات مردم را می‌شنید و همیشه تأکید می‌کردند که از هر فرصتی برای خدمتگزاری به مردم استفاده کنید.

یاسر سلیمانی؛ برادرزاده شهید سلیمانی به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، یاسر سلیمانی، برادرزاده شهید سلیمانی، ۲۵ دی‌ماه در یادواره شهید سپهبد قاسم سلیمانی و ۲۶ شهید وابسته به کارکنان اداره‌کل زندان‌های خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: صحبت کردن درباره شخصیت شهید حاج قاسم سلیمانی هم آسان است هم سخت. ایشان یک شخصیت جامع‌الاطراف داشتند و در تمام جنبه‌های شخصی و اجتماعی، چه به‌عنوان فرمانده سپاه قدس و علمدار جبهه مقاومت، چه به‌عنوان یک پدر و عضو جامعه و چه به‌عنوان هم‌وطن یک شخصیت بی‌نظیر بود.

برادرزاده شهید سلیمانی با بیان اینکه مهمترین ویژگی که باعث شد شهید سلیمانی به جایگاه والایی برسد و تبدیل به قهرمان کشورمان و امت اسلام شود و آن تشییع میلیونی اتفاق بیفتد اخلاص ایشان بود و همیشه می‌فرمود که کاری را که می‌کنید، فقط برای رضای خداوند و خلق خداوند انجام دهید.

وی ادامه داد: در بحران‌های مختلف در منطقه سخن شهید سلیمانی برای همه فصل‌الخطاب بود چون می‌دانستند که شهید قاسم سلیمانی به‌عنوان فرمانده سپاه قدس، خیرخواه اسلام و مسلمین است.

سلیمانی با اشاره به اینکه یکی دیگر از ویژگی شهید سلیمانی، مردم‌داری ایشان بود، گفت: شهید سلیمانی بسیار متواضع بودند. ما از نزدیک شاهد این مسئله بودیم که محال بود، کسی برای بیان عریضه‌ای یا مشکلی به نزد ایشان بیاید حتی در زمانی که بیشترین مشغله کاری را داشتند، ایشان بگویند که الان خسته‌ام؛ محال بود چنین اتفاقی بیفتد.

وی با بیان اینکه در این ۴۰ سال مجاهدت شهید سلیمانی مهمترین مسئله که برای ایشان مهم بود، رضایت خداوند و بندگان او بود و همین اخلاص شهادت ایشان را برجسته کرد، افزود: شهید سلیمانی به شدت از مسائل جناحی و بازی‌های سیاسی دوری می‌کرد، چون معیار و خط قرمزشان انقلاب و انقلابی‌گری، ولایت و ولایت‌مداری، خدمت به اسلام و مسلمین و محرومان بود و همیشه تأکید می‌کرد بازهای سیاسی خدمتگزاری به مردم را دچار مشکل می‌کند.

برادرزاده شهید سلیمانی بیان کرد: مهمترین مسئله دیگر این بود که سیاست و تاکتیک شهید سلیمانی در همه مسائل عین دیانتشان بود، حتی در جنگ یک رویه عارفانه و دلسوزانه داشتند و مواظب بود به کسی تعدی و ظلم نشود.

وی به حساسیت شهید سلیمانی نسبت به امنیت مردم و جهان اسلام اشاره کرد و گفت: شهید سلیمانی در مسائل جهان اسلام به‌ معنی واقعی کلمه فریادرس بود، بدون هیچ اما و اگر و شرطی و شروطی، به‌عنوان اولین نفر در میدان حضور داشت.

سلیمانی با اشاره به سه شاخصه مهم مکتب شهید سلیمانی، تصریح کرد: عشق به ولایت و شهدا یکی از این شاخصه‌هاست که در این ۴۰ سال مجاهدت کاملا مشخص بود و مهمترین رمز عاقبت به‌خیری را پیروی از ولایت می‌دانست.

وی مسئله دوم در مکتب شهید سلیمانی را عشق عجیب به مردم دانست و گفت: این شهید بزرگوار به معنی واقعی کلمه مردم‌دار بود و با روحیه باز مشکلات مردم را می‌شنید و همیشه تأکید می‌کردند که از هر فرصتی برای خدمتگزاری به مردم استفاده کنید.

برادرزاده شهید سلیمانی با بیان اینکه شهید حاج قاسم سلیمانی در مسیری که انتخاب کرده بود، خستگی‌ناپذیر بود و تنها هدف اصلی ایشان در زندگی شهادت بود، ادامه داد: شهید سلیمانی و شهدای دیگر، شاگردان مکتب حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) هستند، این ‌خون‌هاست که همانند خون امام حسین(ع) باعث بیداری می‎شود و هر چه از شهادت ایشان می‌گذرد نام و یادشان در جهان اسلام امتی‌تر می‌شود و دشمنان هر روز ضعیف و ذلیل‌تر می‌شوند.

وی بیان کرد: دشمنانی که روزی شعار از نیل تا فرات را سر می‌دادند و از هر فرصتی برای ریختن خون مردم بی‌گناه و مسلمین استفاده می‌کردند، امروز در محاصره کامل جبهه مقاومت قرار دارند و مطمئن باشید که روزی اتحاد محور مقاومت به نابودی رژیم غاصب صهیونیستی خواهد انجامید.

سلیمانی تصریح کرد: برگزاری یادواره‌های شهدا مهم است، اما مهم‌تر از آن عمل ما به سیره شهدا است، باید مکتب شهید سلیمانی‌ها و دیگر شهدا را بشناسیم و به‌درستی به آن عمل کنیم.

انتهای پیام
captcha