رسانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی به فهم مشترک نیاز دارند
کد خبر: 4028811
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۵
استاندار خراسان‌جنوبی:

رسانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی به فهم مشترک نیاز دارند

استاندار خراسان‌جنوبی گفت: ما باید به این سمت برویم که بین رسانه‌ها و دستگاه های اجرایی فهم مشترک ایجاد شود چراکه انتفاع استان در این همراهی و همسویی، رقم خواهد خورد.

جواد قناعت، استاندار خراسان‌جنوبی به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، جواد قناعت، استاندار خراسان‌جنوبی، امروز ۲۵ دی ماه در نشست با اصحاب رسانه با اشاره به شرایط موجود کشور، ضعف‌ها و امیدها، تصریح کرد: در این شرایط خاص دولت سیزدهم مستقر شد.

وی با اشاره به وجود تورم در اقتصاد، کاهش ارزش پول ملی، بی ثباتی در بازار ارز، بیان کرد: رشد اقتصادی تقریبا صفر، سوء مدیریت، ترک فعل اشرافی گری مدیران، دیپلماسی سازش با غرب و گره زدن امور از جمله مشکلات است.

وی با بیان اينکه خبرنگاران جز خواص و نخبگان جامعه هستند، افزود: این دولت از جنس مردم است و مدیران در چارچوب انصاف، اخلاق و منطق نباید احساس آرامش کنند و باید حتما از جنس مردم باشد.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه تمرکز دولت سیزدهم بر جان و نان مردم است، تصریح کرد: بلوک غربی اقتصادی در حال شکل گیری است.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها را اتاق فکر خود می دانم و در راستای منافع استان از این ظرفیت به درستی استفاده خواهد شد، اظهار کرد: ما باید به این سمت برویم که بین رسانه ها و دستگاه های اجرایی فهم مشترک ایجاد شود چراکه انتفاع استان در این همراهی و همسویی، رقم خواهد خورد.

وی با تأکید بر این که رسانه ها را در کنار خود می دانیم، تصریح کرد: کارها باید در عین استقلال رسانه ها و دستگاه ها دنبال شود اما هدف عالی، تعالی استان باشد.

وی بیان کرد: آن چه بیش از دیگر مشکلات، نگرانی ایجاد کرده، آسیبی است که به اعتماد مردم وارد شده و فاصله بین دولت و مردم نجومی شده است، لذا مهمترین تکلیف رسانه ها، برگرداندن این اعتماد به جامعه است.

وی، پاسخگو نبودن مدیر را غیرمنطقی خواند و تأکید کرد: پاسخگو نبودن مدیران، عذر بدتر از گناه است، مدیری که پاسخگوی سؤالات خبرنگاران و مطالبات جامعه نباشد، از جنس مردم نیست و چنین مدیری در دولت سیزدهم هیچ جایگاهی ندارد و از رسانه ها هم این انتظار می رود که چنین مدیران کم تحرکی را به تکاپو وادارند.

قناعت ادامه داد: اگر قرار است استان پیشرفت کند باید در چارچوب اخلاق و ادب، مسایل را نقادانه به چالش بکشیم و نقاط قوت را در کنار مشکلات انعکاس دهیم.

وی یادآور شد: مدیران همواره باید پاسخگو باشند و با کار جهادی با پشتوانه علمی و کارشناسی برای رفع مسایل وقت بگذارند.

به گفته وی؛ با عنایت به دیدگاه دولت سیزدهم، مدیران ولایی، کارآمد، پای بند به آرمان های شهدا و امام(ره) و رهبری باید در مسند امور قرار داشته باشند.

استاندار بزرگترین رسالت رسانه ها را اطلاع رسانی درست عنوان کرد و گفت: امروزه شما یک کلاس بدون دیوار با میلیون ها بیننده و شنونده دارید و باید در این فضا با نقد منصفانه عملکردها و بدون هیچ حب و بغضی، وظیفه کلیدی اعتمادسازی را به درستی انجام دهید.

قناعت با تأکید بر این که رسانه ها باید با انعکاس توانمندی ها، امید را به جامعه تزریق کنند، گفت: در آمریکایی که در حال فروپاشی است، رسانه به جهت محدودیت هایی که دارند، خبری از واقعیت ها را منعکس نمی کنند، به همین دلیل سود آمریکا از رسانه ها، بیش از ناوهای هواپیمابرآن است.

وی با اشاره به بیانات رهبری در زمینه اهمیت رسانه و فضای مجازی متذکر شد: از ظرفیت بسیار بالای رسانه ها در انعکاس ظرفیت های استان به خوبی استفاده نشده است.

استاندار با طرح این پیشنهاد که هر کدام از رسانه های استان، یکی از محورهای توسعه ای را هدف گذاری کنند، تصریح نمود: با معرفی هر چه بیشتر این ظرفیت ها می توانیم به توسعه استان کمک کنیم.

قناعت ، جذب سرمایه گذار را از اولویت های استان برشمرد و گفت: سرمایه گذار با پولی که می آورد و اشتغالی که ایجاد می کند، ضمن کمک به رفع بیکاری و درآمدزایی در جامعه و افزایش نقدینگی بانک ها، به امنیت استان نیز کمک می کند.

وی با اشاره به مسایل و مشکلاتی که جامعه رسانه ای استان مطرح نمودند، اظهار داشت: در اولین جلسه شورای اداری، این فرصت در اختیار خبرنگاران قرار می گیرد تا ضمن طرح مطالبات خود از دستگاه ها، همان جا موضوع پاسخگو نبودن برخی مدیران را هم مطرح کنند.

قناعت در استان دو خط قرمز داریم؛ اولین خط قرمز ما انتخاب مدیران پایبند به شهدا و فرمایشات مقام معظم رهبری و در رده دوم حفظ منافع استان است؛ بزرگترین رسالت اطلاع رسانی بر دوش شما رسانه‌هاست و مدیران انقلابی دلسوز را باید وارد کار کنیم.

در این جلسه که با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی و سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع برگزار شد، تعداد 15 نفر از مدیران رسانه ها به طرح موضوع پرداختند و از مسایل و مشکلات رسانه ها گفتند، استاندار پیگیری مسایل مطرح شده تا حصول نتیجه را به جلسات کارشناسی با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی، سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع و مدیر روابط عمومی استانداری منوط کرد.

انتهای پیام
captcha