امین موقوفات؛ ضرورتی برای اجرای کامل نیات
کد خبر: 4028557
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۵
مدیرکل اوقاف خراسان‌جنوبی بیان کرد:

امین موقوفات؛ ضرورتی برای اجرای کامل نیات

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با بیان اینکه درآمد واقعی موقوفات نیازمند امین است، گفت: کار امین این است که با پیگیری به‌روزرسانی اجارات و سرقفلی‌ها، حق و حقوقی که باید نسبت به موقوفات داده شود را به‌دست آورد؛ امین‌ها در واقع حلقه وصل بین موقوفات و اوقاف هستند تا نیت به‌صورت کامل اجرا شود.

حجت الاسلام پرویز بخشی‌پور، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبیحجت‌الاسلام پرویز بخشی‌پور، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: امین اجرای وقف‌ها هستیم و باید به‌درستی و طبق نیت اجرا کنیم تا در آخرت مدیون نباشیم.

وی با بیان اینکه درآمد واقعی موقوفات نیازمند امین است، افزود: کار امین این است که با پیگیری به‌روزرسانی اجارات و سرقفلی‌ها، حق و حقوقی که باید نسبت به موقوفات داده شود را به‌دست آورد؛ امین‌ها در واقع حلقه وصل بین موقوفات و اوقاف هستند تا نیت به‌صورت کامل اجرا شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی بیان کرد: امین موقوفات از بین افراد مورد اعتماد شناسایی می‌شوند، چراکه تعداد موقوفات آنقدر زیاد است که برای اجرای کامل آن‌ها نیاز به مشارکت و تعامل مردمی داریم تا بهتر بتوانیم به امورات و اجراییات بپردازیم.

بخشی‌پور ادامه داد: در خراسان‌جنوبی ۱۰ هزار و ۸۸ موقوفه و ۲۱ هزار و ۹۸۳ رقبه به ثبت رسیده است و نیت وقف‌های سال جاری، در حوزه‌های مختلف بوده و خوشبختانه مشاوره وقف ظرفیت خوبی برای شناسایی نقاط نیازمند کار است.

وی بیان کرد: نیات وقف‌های ثبت شده امسال، در حوزه عزاداری‌ها، اطعام، هزینه درمان و تحصیل، کلاس‌های قرآن، قرائت قرآن، هزینه مساجد و بقاع و هزینه ازدواج بوده است که از خیران تقاضا داریم پیش از انجام وقف به اداره مشاوره وقف مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha