نمایش تاریخچه نفرت‌پراکنی علیه اقلیت‌های دینی در آلمان
کد خبر: 4025112
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۷

نمایش تاریخچه نفرت‌پراکنی علیه اقلیت‌های دینی در آلمان

خانه تاریخ «بادن‌-وورتمبرگ» در شهر اشتوتگارت آلمان با اهتمام به نفرت‌پراکنی علیه اقلیت‌های دینی و آزار و اذیت‌ گروه‌های اقلیت در این کشور اقدام به برگزاری نمایشگاهی با همین موضوع کرده است.

نمایش تاریخچه نفرت‌پراکنی علیه اقلیت‌های دینی در آلمانبه گزارش ایکنا، کارشناسان مسائل اجتماعی در آلمان معتقدند که نفرت‌پراکنی درباره گروه‌های اقلیت به یکی از مهم‌ترین معضلات جامعه آلمان تبدیل شده است. این امر در حملات به مسلمانان و مساجد و همچنین آزار و اذیت پناهجویان به خوبی نمایان است. از این‌رو، نمایشگاهی درباره نفرت و عواقب آن در خانه تاریخ «بادن‌-وورتمبرگ» در شهر اشتوتگارت آلمان برگزار شده که بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

بنا به گزارش سایت «اسلامیک» در این نمایشگاه، ۲۰۰ شیء تاریخی به نمایش گذاشته شده‌ است که بیانگر خصومت، تبعیض، حسادت و تحقیر در جامعه آلمان در طی ۲۰۰ سال گذشته بوده‌اند. این نمایشگاه که از هفدهم دسامبر 2021 (26 آذرماه) آغاز شده تا ۲۴ جولای سال 2022 میلادی(2 مرداد 1401) ادامه خواهد داشت.

در بخشی از کاتالوگ مربوط به این نمایشگاه آمده است: «نفرت‌پراکنی به بخشی از زندگی روزمره ما بدل شده است. این امر در رفتارهای نژادپرستانه و تبعیض‌آمیز در جامعه آلمان نمایان است، بنابراین ما در نمایشگاه جدید، تلاش کرده‌ایم نشان دهیم که نفرت‌پراکنی و نژادپرستی در طول تاریخ چه فجایعی به بار آورده است و چه عواقبی خواهد داشت. متأسفانه حملات به یهودیان و مسلمانان که توسط گروه‌های راست افراطی انجام می‌شود، یادآور اتفاقاتی است که در جمهوری وایمار(نخستین نظام دموکراتیک در آلمان که ۱۴ سال دوام آورد) در دهه ۲۰ میلادی رخ داد. بنابراین ما در خانه تاریخ بادن-وورتمبرگ می‌خواهیم عاقبت این رفتارها را به مخاطبان نشان دهیم.»

انتهای پیام
captcha