نیروهای خارجی باید از عراق خارج شوند
کد خبر: 4023223
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۴
رهبر ائتلاف الفتح:

نیروهای خارجی باید از عراق خارج شوند

هادی العامری در دیدار با سفیر ژاپن حاکمیت ملی عراق را خط قرمز این ائتلاف خوانده و خواستار خروج نیروهای آمریکایی از عراق شد.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری عراق، رهبر ائتلاف الفتح امروز در دیداری با کوتارو سوزوکی سفیر ژاپن که در دفتر العامری در بغداد صورت گرفت، ضمن قدردانی از مواضع دولت ژاپن در حمایت از امنیت و ثبات عراق، این مواضع را ارزشمند خواند.

 طرفین در این دیدار در مورد روابط عراق و ژاپن و راه‌های ارتقاء آن‌ها برای تأمین منافع هر دو ملت بحث و گفت‌وگو کردند. العامری در این دیدار با قدردانی از نقش مهم ژاپن در منطقه از مواضع دولت ژاپن در حمایت از ثبات عراق و تحکیم مسیر دموکراتیک در آن قدردانی کرد.

در این دیدار رئیس ائتلاف الفتح تأکید کرد: موضع ما در قبال حضور نیروهای خارجی روشن است، حاکمیت ملی خط قرمز است و نسبت به بی‌ثباتی عراق در صورت عدم خروج این نیروها تا پایان سال جاری هشدار داد.

وی خاطرنشان کرد: درصورتی‌که عراق برای اهداف آموزشی و مشاوره به مستشاران خارجی نیاز داشته باشد، این همکاری باید بر اساس قانون اساسی و قوانین عراق و با شفافیت کامل صورت بگیرد.

کوتارو سوزوکی، سفیر ژاپن در عراق نیز به نوبه خود از نقش عراق در ایجاد ثبات در کشورهای منطقه قدردانی کرد و خاطرنشان کرد که کشورش همچنان به حمایت از عراق در همه زمینه‌ها ادامه می‌دهد.

سوزوکی افزود: جامعه جهانی تحولات عراق را با دقت دنبال می‌کند و خواهان حل‌وفصل بحران سیاسی در عراق از طریق دموکراتیک است.

 

انتهای پیام
captcha