43 مسجد میزبان برگزاری مسابقات قرآنی محلات کرج می‌شوند
کد خبر: 4023136
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۱

43 مسجد میزبان برگزاری مسابقات قرآنی محلات کرج می‌شوند

شهردار کرج با اشاره به برگزاری ششمین دوره مسابقات قرآنی محلات کرج، گفت: به افتخار چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، ۴۳ مسجد و مرکز قرآنی میزبان برگزاری این مسابقات هستند.

سعیدی سیرائی شهردار کرج

به گزارش ایکنا از البرز، مصطفی سعیدی‌سیرائی، شهردار کرج، در مراسم افتتاحیه ششمین دوره از مسابقات قرآنی محلات که شامگاه پنج‌شنبه، دوم دی‌ماه در مسجد امام جعفر صادق(ع) کرج برگزار شد، با اشاره به اینکه برگزاری مسابقات قرآنی نقش بسزایی در ترویج آموزه‌های این کتاب مقدس در جامعه به‌ویژه در میان نسل جوان دارد، اظهار کرد: امیدواریم این مسابقات در سال‌های آینده با شور و استقبال بهتری برگزار شود.

وی با بیان اینکه ششمین دوره مسابقات قرآنی محلات کرج طی سه ماه، در پنج گروه سنی برگزار می‌شود، گفت: به افتخار چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، ۴۳ مسجد و مرکز قرآنی میزبان برگزاری این مسابقات هستند.

شهردار کرج با اشاره به اینکه اواخر بهمن یا اوایل اسفندماه سال جاری هم شاهد برگزاری مراسم اختتامیه این مسابقات خواهیم بود، توضیح داد: هر بخش از این مسابقات به نام شهیدی مزین شده است.

این مسئول با تأکید بر اینکه بخش آغازین این مسابقات با نام سردار دل‌ها شهید سلیمانی مزین شده است، گفت: در این دوره از مسابقات بخش ویژه خطابه‌خوانی قرآنی هم اضافه شده است.

سعیدی‌سیرائی با بیان اینکه سال آینده شاهد افتتاح اولین بوستان قرآنی در شهر کرج خواهیم بود، اضافه کرد: به دنبال این هستیم که کرج به فرمایش مقام معظم رهبری به پایتخت قرآنی کشور تبدیل شود تا تعداد قرآن‌آموزان ما در حوزه حفظ، ترتیل، مفاهیم و... روز به روز بیشتر شوند.

وی تأکید کرد: متأسفانه توجه به قرآن در جامعه مغفول مانده و برنامه‌ریزی برای اجرای طرح‌های مرتبط با این حوزه چندان کاربردی نبوده است.

شهردار کرج توضیح داد: این دوره از مدیریت شهری اهتمام ویژه‌ای برای ترویج آموزه‌های قرآنی به‌ویژه در میان نسل جوان دارد و متناسب با توانی که دارد، در راستای تبدیل کرج به شهری قرآنی تلاش می‌کند.

این مسئول با اشاره به اینکه باید زمینه‌ای برای آموزش استعدادهای قرآی کرج توسط اساتید مطرح کشور فراهم شود، اضافه کرد: هماهنگی لازم در این خصوص صورت گرفته و به‌زودی از چند قاری مطرح کشوری برای این کار دعوت می‌شوند.

سعیدی‌سیرائی در پایان با تسلیت فرارسیدن ایام شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه(س)، گفت: نیمی از پیام شهادت حضرت فاطمه(س) به باور ولایت و نیم دیگر هم به توجه به قرآن و آموزه‌های این کتاب مقدس پیوند خورده است. باید بیش از پیش به بحث قرآن و عترت که به عنوان دو بال دین در نزد ما امانت هستند توجه کنیم تا شاید از این راه در ردیف پیروان حقیقی اسلام جای بگیریم.

انتهای پیام
captcha