اختتامیه جشنواره پرچمداران انقلاب اسلامی در قم برگزار می‌شود
کد خبر: 4018927
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۶

اختتامیه جشنواره پرچمداران انقلاب اسلامی در قم برگزار می‌شود

مسئول مشارکت روحانیت در دفاع مقدس استان مازندران از برگزاری اختتامیه جشنواره پرچمداران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت اسفندماه 1400 به میزبانی قم خبر داد.

حجت‌الاسلام عیسی رضایی، مسئول مشارکت روحانیت در دفاع مقدس مازندران به گزارش ایکنا از مازندران، حجت‌الاسلام عیسی رضایی، مسئول مشارکت روحانیت در دفاع مقدس مازندران ظهر امروز 15 آذرماه در جلسه هماهنگی جشنواره پرچمداران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت از برگزاری دومین دوره این جشنواره در اسفند ماه به میزبانی استان قم خبر داد و اظهار کرد: این جشنواره در محور‌ها و قالب‌های مختلف فراخوان شد.

وی ضمن قدردانی از دستگاه‌های متولی حوزه روحانیت که در برگزاری برنامه‌های هفته دفاع مقدس، هفته بسیج، یادواره‌های شهدای روحانی، تجلیل از پیشکسوتان مشارکت دارند، افزود: نهضت جمع‌آوری آثار نقش روحانیت در دفاع مقدس یکی از مأموریت‌های این جشنواره است.

رضایی با بیان اینکه مهلت ارسال آثار به دبیرخانه دومین جشنواره تا یکم دی اعلام شده است، تصریح کرد: جمع آوری مجموعه آثار تولیدی و موجود در حوزه روحانیت و آثار روحانیون و طلاب که در عرصه ایثار و جهاد و شهادت نقش ویژه‌ای در انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و جبهه مقاومت داشتند، مورد پذیرش است و همچنین هنرمندان و صاحب نظران نیز می‌توانند در قالب بخش آزاد آثار به جشنواره ارسال کنند.

این مسئول با بیان اینکه تلاش برای جمع آوری آثار در این حوزه یکی از اهداف این جشنواره است، گفت: مراکز و موسسات حوزوی و غیرحوزوی می‌توانند مشارکت کنند.

رضایی تألیفات و ترجمه کتاب‌ها به زبان فارسی، عربی، انگلیسی با موضوع خاطرات و تاریخ شفاهی شهدا، ایثارگران و رزمندگان روحانی در بحث جهاد و مقاومت، کتب با موضوعات مرتبط با انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت اسلامی و نقش علما، کتب مرجع با موضوع آیات جهاد و شهادت، خاطرات شهدا و رزمندگان روحانی کشور را از محور‌های پنجگانه جشنواره اعلام کرد.

این مسئول، گفت: خاطرات رزمندگان جهاد و شهادت، خاطرات خانواده رزمندگان روحانی، خاطرات مناطق جنگی و عملیاتی و حضور روحانیت در دفاع مقدس و جبهه مقاومت، بیان خدمات روحانیت در عرصه‌های جهاد و مقاومت در ایران و جهان نیز از جمله موضوعات این جشنواره است.

وی ادامه داد: تحقیق و پژوهش به زبان‌های فارسی و عربی و انگلیسی و مجموعه مقالات علمی چاپ شده در فصلنامنه‌های علمی و پژوهشی، ارتباط بیانیه گام دوم انقلاب با دفاع مقدس و جبهه مقاومت و تولیدات مکتوب و چند رسانه‌ای نیز از دیگر موضوعات است.

این مسئول بیان کرد: نقش امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی، فیلمنامه با موضوع انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و جبهه مقاومت، چند رسانه‌ای و فضای مجازی، ایجاد کانال‌های مرتبط و انتشار محتوای مرتبط با موضوع روحانیت و فیلم و عکس مرتبط با نقش روحانیت و مستند و گویاسازی نقش روحانیت، عکس و فیلم از حضور در راهیان نور، نهضت جمع آوری اسناد با موضوع انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت از دیگر موضوعات به شمار می‌آید.

رضایی تأکید کرد: نیازمند همت و تلاش دستگاه‌ها و نهاد‌های مرتبط در جمع آوری آثار حوزه روحانیت در انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت هستیم.

انتهای پیام
captcha