تأمین رفاه زائران مسجدالحرام با به‌کارگیری صدها نیروی خدماتی
کد خبر: 4011209
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۶

تأمین رفاه زائران مسجدالحرام با به‌کارگیری صدها نیروی خدماتی

متولیان مسجدالحرام، صدها نیروی زن و مرد را برای تأمین امنیت و رفاه حال زائران این مسجد و بیت‌الله الحرام به کار گرفته‌اند.

به گزارش ایکنا به نقل از عرب نیوز، صدها کارمند زن و مرد بر اساس یک برنامه مشخص برای تقویت سیستم نظارتی و خدمات امنیتی در مسجدالحرام با یکدیگر همکاری می‌کنند.

بیش از هزار و سیصد کارمند اداره امنیت، ایمنی، مقابله با شرایط اضطراری و خطرات و اداره کل مدیریت جمعیت در مسجدالحرام، برای پشتیبانی از سیستم خدماتی داخل مسجد و امکانات خارجی آن تلاش می‌کنند.

این کارمندان زن و مرد بر اساس یک برنامه مشخص برای تقویت سیستم نظارتی و خدمات امنیتی در مسجدالحرام در ایام زیارت و عمره با یکدیگر همکاری می‌کنند.

افراد واجد شرایط، ضمن رعایت اقدامات پیشگیرانه در برابر بیماری کرونا، تسهیل دسترسی به صحن‌ها و نمازخانه‌ها بر اساس تجربیات ادارات خدماتی و اداری با سیستم‌های هماهنگی، کنترل و نظارت مشترک و ارتباط مؤثر و مستمر بین تمام بخش‌های فعال در داخل مسجدالحرام ورود افراد را از ورودی این مسجد مدیریت می‌کنند.

ریاست کل امور حرمین شریفین، علاوه بر بهبود خدمات ارائه شده به زائرین مسجد، در بسیاری از زمینه‌ها افراد را آموزش می‌دهد و  به‌ کار می‌گیرد.

از وظایف کارکنان می‌توان به اجرای طرح‌های اضطراری در مسجد جامع مطابق با مقررات ایمنی بین‌المللی، تأمین ایمنی در مناطق جدا شده و ساختمانی، همراهی با ائمه جماعات مسجد جامع در هنگام نماز و ساماندهی مسیرها و نمازخانه‌ها، هدایت زائران به مسیرهای تعیین شده اشاره کرد. همچنین کنترل تمامی راهروها و آسانسورهای برقی مسجد و سایر خدمات ارائه شده به زائران در طول سال از وظایف آنهاست.

انتهای پیام
captcha