ملبس شدن ۱۴ طلبه در مراغه به لباس روحانیت
کد خبر: 4007660
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۴

ملبس شدن ۱۴ طلبه در مراغه به لباس روحانیت

همزمان با سالروز میلاد با سعادت پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) ۱۴ نفر از طلاب حوزه علمیه مراغه به لباس روحانیت ملبس شدند.

۱۴ نفر از طلاب حوزه علمیه مراغه به لباس روحانیت ملبس شدند

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، همزمان با سالروز میلاد با سعادت پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) ۱۴ نفر از طلاب حوزه علمیه مراغه به لباس روحانیت ملبس شدند.

حجت‌الاسلام محمدتقی پورمحمدی، امام جمعه مراغه، در این مراسم، گفت: علمای بسیاری با فقر و نداری بزرگ شده و به جایگاه والای علمی و فرهنگی رسیده‌اند که نمونه بارز آن مراجع عظام تقلید، امام راحل و رهبر معظم انقلاب هستند.

وی اضافه کرد: طلبگی دارای جایگاه رفیعی بوده و پس از انبیا و امامان، علما و روحانیان دارای جایگاه معنوی، علمی و فرهنگی بزرگ هستند و نزدیکترین افراد به جایگاه نبوت محسوب می‌شوند.

پورمحمدی، گفت: امروز نیز آحاد مردم هم باید بدانند که طلبگی امر مهمی است و طلبه‌ها برای رسیدن به مدارج بالای علمی و فقهی تلاش بسیار می‌کنند و بر همین اساس باید مردم به روحانیون و علما اجر نهاده و آنان را گرامی دارند.

عضو مجلس خبرگان رهبری خطاب به طلاب حوزه‌های علمیه مراغه افزود: باید حالت عبودیت خالص به درگاه الهی را در خود احیا کنیم؛ به ویژه روحانیون و طلاب در این زمینه اهتمام خاصی داشته باشند چراکه لباس سربازی اهل بیت و امام زمان (عج) را بر تن داشته و این عمامه و قبا لباسی مقدس است.

وی ادامه داد: اگر طلاب در عبادت و کارهای خود خالص بوده و از نظر شئونات اسلامی کوشا باشند، به مقامی خواهند رسید که فرشتگان نیز به آن جایگاه غبطه می‌خورند.

پورمحمدی، با اشاره به خصایص اخلاقی پیامبر (ص) اضافه کرد: ایشان بهترین اسوه و الگو برای کسانی است که به خداوند ایمان دارند و پروردگار را یاد می‌کنند.

امام جمعه مراغه، افزود: اگر از عبودیت، استقامت، سخاوت و مهربانی پیامبر و اهل بیت تاسی و تبعیت کنیم، سعادت دنیا و آخرت نصیب ما خواهد بود.

انتهای پیام
captcha