روایت زندگی مردی از خطه خراسان که نام‌آور کردستان است
کد خبر: 3994776
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۶
به بهانه سالروز شهادت شهید محمود کاوه؛

روایت زندگی مردی از خطه خراسان که نام‌آور کردستان است

شهید محمود کاوه، همان که در شهریورماه ۶۵ به خیل شهیدان پیوست، از فرماندهان جنگ تحمیلی و فرزند خراسان است.

روایت زندگی مردی از خطه خراسان که نام‌آور کردستان است

به گزارش ایکنا از خراسان جنوبی، شهید محمود کاوه، سردار جوانی است که به فرزند کردستان شهرت دارد، اما زادگاهش و جایی که دیده به جهان گشود روستایی است در دل خراسان‌جنوبی. روستای بیهود قاینات.

آوازه مبارزاتی او در روزهای اوج جوانی‌اش در جبهه آن چنان پیچیده بود که او را فرزند آن خطه می‌دانستند و چه عجیب است برای خدماتت به مردم تو را فرزند آن آب و خاک بدانند.

خواهر این شهید از خصوصیات بارز اخلاقی برادرش می‌گوید؛ همان‌ها که باعث شد برای رفتن به جبهه سر از پا نشناسد. وی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: برادرم در همان روزهای شکل گیری انقلاب نوارهای صوتی امام خمینی(ره) را بارها گوش داده و پیاده می‌کرد تا به دست مردم برسد.

وی افزود: او دائما در جنگ بود و حتی برای رفع خستگی نیز به روستا نمی‌آمد؛ اوایل من و خانواده‌ام دوست داشتیم بیشتر در کنار ما باشد اما وقتی شوقش را برای جنگیدن دیدیم، سعی کردیم او را درک کنیم.

کاوه بیان کرد: او تنها در صورتی که مجروح بود و یا قصد داشت نیروهایی را با خود به جبهه ببرد به دیار خود بازمی‌گشت و همین  بهانه‌ای برای دیدارهای کوتاه و شیرین ما شده بود.

وی تصریح کرد: او به دنبال درجه و مقام و آوازه نبود بلکه دوست داشت کشورش به آن چیزی برید که استحقاقش را دارد و در این راه برایش جسم دنیایی مهم نبود؛ به همین علت خود در تمام عملیات‌ها در خط مقدم مبارزه بود.

این خواهر شهید بیان کرد: با اینکه در برابر دشمن و ضدانقلاب جسور و شجاع بود، اما در برابر نیروهای زیردست و اطرافیان بسیار متواضع و مهربان بود.

روایت زندگی مردی از خطه خراسان که نام‌آور کردستان است

بعد از پیروزی انقلاب کاوه به سپاه پاسداران مشهد پیوست. او پس از گذراندن یک دوره آموزش شش ماهه چریکی، به آموزش نظامی برادران سپاه و بسیج پرداخت. پس از آن، به منظور حفاظت از بیت شریف حضرت امام خمینی، طی مأموریتی شش ماهه به تهران عزیمت کرد. با شروع جنگ تحمیلی، به همراه تعدادی از نیروهای خراسان به جبهه‌های جنوب اعزام شد اما مدتی بعد به علت نیاز شدیدی که پادگان به مربی داشت، او را برای آماده‌سازی و آموزش نیروها به مشهد فراخواندند.

رشادت‌های بی شمار او در خطه کردستان باعث شد تا او را فرزند کردستان بخوانند؛ فرزندی که به خاک و مردمش بسیار وفادار بود و هر آنچه در توان داشت گذاشت تا اندکی از خاک کشورش به یغما نرود.

بخشی از وصیت‌نامه شهید 

دشمن باید بداند و این تجربه را کسب کرده باشد که هر توطئه‌ای را که علیه انقلاب طرح‌ریزی کند، امت بیدار و آگاه با پیروی از رهبر عزیز، آن را خنثی خواهد کرد. آینده جنگ هم کاملاً روشن است که پیروزی نصیب رزمندگان اسلام خواهد شد و هیچگاه ما نخواهیم گذاشت که خون شهیدانمان هدر رود.

این سردار رشید اسلام در شهریور ماه ۱۳۶۵ و در عملیات کربلای ۲ به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

روایت زندگی مردی از خطه خراسان که نام‌آور کردستان است

انتهای پیام
captcha