مصوبات شورای فرهنگ عمومی ضمانت اجرا داشته باشد / کم رنگ شدن بعد فضیلتی نماز جمعه
کد خبر: 3986571
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۳
مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان‌جنوبی:

مصوبات شورای فرهنگ عمومی ضمانت اجرا داشته باشد / کم رنگ شدن بعد فضیلتی نماز جمعه

مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان‌جنوبی گفت: مصوبات شورای فرهنگ عمومی باید ضمانت اجرا داشته باشد.

مصوبات شورای فرهنگ عمومی ضمانت اجرا داشته باشد / کم رنگ شدن بعد فضیلتی نماز جمعهبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت الاسلام حامد شاهبیگی، مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان‌جنوبی، امروز ۴ مردادماه در نشست خبری به مناسبت پنجم مرداد ماه سالروز اولین اقامه نماز جمعه در کشور، اظهار کرد: نماز جمعه یک سنگر مستحکم در مقابل تهاجم همه جانبه دشمن است.

وی افزود: نماز جمعه، یکی از نهادهای پر برکت نظام اسلامی و تریبون و رسانه ای برای اسلام و ولایت و انقلاب محسوب می شود.

مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان‌جنوبی بیان کرد: در حال حاضر ۲۵ پایگاه نماز جمعه در سطح استان فعال است که در شهر زیرکوه و زهان توسط ائمه جمعه موقت اداره می‌شود.

وی با بیان اینکه نماز جمعه، ظرفیت عظیم فرهنگی است، تصریح کرد: امام جمعه به عنوان رئیس شورای فرهنگی باید بازیابی و تحول در شورای فرهنگ عمومی ایجاد کند و باید جایگاه محوری این شورا بیشتر مورد توجه قرارگیرد.

شاهبیگی با اشاره به فعالیت‌های جهادی امامان جمعه در منطقه، اظهار کرد: امام جمعه به عنوان مدیر فرهنگی شهرستان باید تحت برنامه اعتلا با کمک هیات اندیشه ورز، معضلات و مسائل اصلی جامعه را رصد و امکانات در اختیار خود را برای رفع این مشکلات جهت دهی کنند.

مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان‌جنوبی با بیان اينکه میانگین جمعیتی شرکت کننده در نماز جمعه خراسان جنوبی نسبت به سایر استان‌ها، مطلوب است، افزود: بُعد فضیلتی نماز جمعه در جامعه ما کم رنگ شده در حالی که نماز جمعه از فرایض بزرگ اسلامی است که در آیات و روایات به آن سفارش شده است.

وی با اشاره به اینکه باید نماز جمعه در سبد مناسکی مردم جای بگیرد و بستری برای حضور بهتر خانواده‌ها باشد، بیان کرد: دشمن از نماز جمعه‌های ایران بسیار هراس دارد و فتنه‌های مختلفی در این پایگاه ها خنثی شده است.

شاهبیگی تصریح کرد: پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ شده در مرکز استان قابلیت اجرایی ندارد چراکه ما نمی‌توانیم از حضور مردم در نماز جمعه ممانعت کرد و یا به آنان بلیت بدهیم.

وی یادآور شد: بیشتر مراکز استان‌ها بر اساس مصوبات بومی نماز جمعه را برگزار می‌کنند، این در حالی است که در مرکز خراسان جنوبی از ابتدای سال فقط یک نماز جمعه برگزار کردیم.

انتهای پیام
captcha