خراسان‌جنوبی؛ نیازمند وقف جدید در ۱۱ بخش اجتماعی
کد خبر: 3957259
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۱

خراسان‌جنوبی؛ نیازمند وقف جدید در ۱۱ بخش اجتماعی

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی گفت: خراسان‌جنوبی نیازمند وقف جدید در زمینه‌های سلامت، کمک به نیازمندان، دانشجویان و طلاب و دانش آموزان نیازمند، جهت تامین جهیزیه و ازدواج جوانان، تهیه مسکن جوانان، ترویج معارف اسلامی، فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی و اشتغال جوانان است.

خراسان‌جنوبی؛ نیازمند وقف جدید در ۱۱ بخش اجتماعیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، به نقل از اداره اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام حسین رحیمی، معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی، امروز 12 اسفندماه اظهار کرد: اوقاف و امور خیریه به منظور ترویج فرهنگ وقف و نیازهای جامعه بحث برگزاری نشست‌های تخصصی وقف را در دستور کار خود قرار داده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با بیان اینکه 47 نشست تخصصی وقف از ابتدای سال جاری تاکنون در استان برگزار شده است، افزود: در این نشست ها برنامه ریزی هایی جهت نیل نیات واقفین به سمت برطرف کردن نیازهای جامعه گرفته شده است.

وی بیان کرد: این نشست‌ها با حضور جامعه پزشکان، اصناف و بازاریان، طلاب حوزه‌های علمیه، دانشجویان، اساتید حوزه های علمیه، اساتید دانشگاه ها، خیرین، فعالین قرآنی، موسسات خیریه و سایر اصنافی که می‌توانند در این زمینه نقش ایفا کنند برگزار شده است.

رحیمی گفت: هر چقدر اصناف مختلف و مردم در زمینه ترویج مفاهیم و جایگاه وقف و پوشش اصحاب وقف در برنامه های تبلیغی و ترویجی فرهنگ وقف مشارکت داشته باشند قطعا فرهنگ وقف در جامعه رشد پیدا می کند و باعث مستغنی شدن نیازهای جامعه می شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی به نیازهای خراسان‌جنوبی اشاره کرد و افزود: این استان اکنون در زمینه‌های سلامت، کمک به نیازمندان، دانشجویان و طلاب و دانش آموزان نیازمند، جهت تامین جهیزیه و ازدواج جوانان، تهیه مسکن جوانان، ترویج معارف اسلامی، فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی و اشتغال جوانان نیاز به موقوفات جدید دارد.

وی یادآور شد: خیرین و دلسوزان این عرصه‌ها می‌توانند با وقف مقداری از اموال و دارایی‌های خود در این امر مهم و خدا پسندانه شریک شده باشند و باعث به جای گذاشتن باقیات و صالحاتی از خود شوند.

 

انتهای پیام
captcha