نهج‌البلاغه‌پژوهی در برنامه‌های دانشگاه‌ها قرار گیرد
کد خبر: 3956722
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۹
استاد دانشگاه شهید بهشتی:

نهج‌البلاغه‌پژوهی در برنامه‌های دانشگاه‌ها قرار گیرد

دانشیار گروه تاریخ و تمدن ملل اسلامی دانشگاه شهید بهشتی تهران با تأکید بر ضرورت انجام کار پژوهشی بر روی نهج‌البلاغه به خصوص در فضای دانشگاه، گفت: متأسفانه قرن‌ها پیش از آنکه ما ایرانی‌ها و شیعیان در این خصوص پژوهش کنیم، این غربی‌ها بودند که به پژوهش در این زمینه پرداختند.

نهج البلاغهبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، عباس احمدوند، دانشیار گروه تاریخ و تمدن ملل اسلامی دانشگاه شهید بهشتی تهران، امروز، 10 اسفند در نشست علمی مجازی با موضوع «گفته آید در حدیث دیگران، نهج‌البلاغه و خاورشناسان»، با بیان اهمیت دانشگاه بیرجند و جایگاه علمی این دانشگاه، به تبیین اهمیت نهج‌البلاغه و معرفی این کتاب پرداخت.

وی تصریح کرد: جملات به‌کار رفته در این کتاب مایه شگفتی است و حتی می‌توان در تاریخ سیاسی و... کتاب‌های زیادی نوشت.

استاد دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به تحقیقات محققان و پژوهشگران کشورهای غربی در دوران مختلف تاریخی و با بیان اینکه متأسفانه ما این کتاب را بسیار دیر شناخته‌ایم، اظهار کرد: متأسفانه قرن‌ها پیش از آنکه ما ایرانی‌ها و شیعیان در این خصوص پژوهش کنیم، این غربی‌ها بودند که به پژوهش در این زمینه پرداختند.

علی زنگوئی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بیرجند، نیز در این نشست به امضای تفاهم‌نامه با بنیاد ملی نهج‌البلاغه اشاره و از تلاش‌های این مرکز قدردانی کرد.

وی در خصوص کتاب نهج‌البلاغه، گفت: این کتاب را می‌توان آیینه وحی نامید؛ نهج‌البلاغه دریای عمیقی است که درهای گرانبهایی در آن یافت می‌شود.

زنگوئی، به تحقیقات و پژوهش‌هایی که در زمینه این کتاب توسط محققان کشورهای غربی صورت گرفته است اشاره کرد و ادامه داد: این کتاب ذخیره گرانبهایی است و باید با این نعمت‌هایی که داریم استفاده بیشتری از این کتاب کنیم.

در ادامه این نشست اعضای حاضر در جلسه به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود در خصوص موضوع جلسه پرداختند.

انتهای پیام
captcha