برگزاری برنامه‌های دهه فاطمیه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی
کد خبر: 3947949
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی خبر داد:

برگزاری برنامه‌های دهه فاطمیه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در عزاداری فاطمیه حرکت دسته‌جات عزاداری را در سطح شهر نخواهیم داشت، گفت: مراسم عزاداری امسال در ایام فاطمیه در فضای باز و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به مدت یک ساعت در مساجد برگزار می‌شود.

ارسالی شنبه //// از ممنوعیت حرکت دسته‌جات عزاداری در شهر تا مقررات برگزاری مراسم در مساجدحجت‌الاسلام احمد رضایی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی با اشاره به برنامه‌های ایام فاطمیه، اظهار کرد: برگزاری مراسم عزاداری امسال در ایام فاطمیه با سال‌های گذشته متفاوت است.

وی با بیان اینکه البته از مدتی قبل مراسم عزاداری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مساجد آغاز شده است، افزود: هیئت‌ها در برگزاری مراسم، ضدعفونی مکان‌ها قبل و بعد از مراسم را با جدیت دنبال می‌کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه اولویت با برگزاری مراسم در  فضای باز است، تصریح کرد: در ایام فاطمیه مراسم روضه‌خوانی و عزاداری تا سقف یک ساعت پس از شروع نماز در مساجد بلامانع است.

رضایی با اشاره به اینکه در دهه فاطمیه امسال به دلیل شرایط پیش آمده اعزام مبلّغ نداشته و در هر منطقه از ظرفیت مبلّغان بومی بهره برده‌ایم، اظهار کرد: همچنین حرکت دسته‌جات عزاداری را نخواهیم داشت تا سلامتی مردم به خطر نیفتد.

وی با اشاره به بهره‌مندی از ظرفیت‌های فضای مجازی و صداوسیما برای عزاداری این ایام، گفت: گاهی در این ایام، وقف بر توزیع غذا است که توزیع بیرون بر غذا در این شرایط مانعی ندارد و نذوراتی که امکان تغییر آن وجود دارد را می‌توان در حوزه‌های مورد نیاز امروز هزینه کرد.

انتهای پیام
captcha