ایجاد شبکه تبلیغی گسترده برای مبلغان/ نیازمند افزایش سواد مجازی هستیم
کد خبر: 3938962
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۹

ایجاد شبکه تبلیغی گسترده برای مبلغان/ نیازمند افزایش سواد مجازی هستیم

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه آموزش تخصصی سواد رسانه‌ای میان سازمان تبلیغات اسلامی و سازمان فضای مجازی بسیج سپاه، گفت: برنامه‌ریزی کرده‌ایم در دوره‌های آموزشی، طلاب و روحانیون ورودی جریان‌ ساز داشته باشند.

ایجاد شبکه تبلیغی گسترده برای مبلغان/ نیازمند افزایش سواد مجازی هستیمحجت‌الاسلام والمسلمین احمد رضایی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: دوران کنونی، عصر انقلاب اطلاعات بوده و مبلغان نیز باید به تناسب این دوران بروز باشند.

وی افزود: امروز خانواده‌ها ناچارند که در فضای مجازی فعالیت کنند، اما سواد لازم برای حضور در این فضا وجود ندارد، بنابراین آسیب‌های بسیاری متحل افراد می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی با بیان اينکه نبود علم لازم برای استفاده از فضای مجازی باعث آسیب زدن به کیان خانواده‌ها می‌شود، تصریح کرد:با توجه به شرایط کنونی فضای مجازی، لزم آماده‌سازی و تربیت سربازان برای جنگ نرم  احساس می‌شود.

رضایی با بیان اينکه امروز شبکه‌های اجتماعی به نوعی هدایت کننده افکار عمومی جامعه هستند، اظهار کرد: مبلغان در جایگاه قشر تأثیرگذار جامعه باید در این فضا علم کافی داشته باشند تا بتوانند محتواهای خوبی را ایجاد و فرهنگ‌سازی کنند. همچنین مبلغان به دلیل دارا بودن سواد دینی می‌توانند نقش بسزایی در این شبکه‌ها داشته که باید با افزایش آگاهی در این زمینه، حضور پررنگ خود را در این فضا نشان بدهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی، بیان کرد: در این راستا تفاهم‌نامه آموزش تخصصی سواد رسانه‌ای بین سازمان تبلیغات اسلامی و سازمان فضای مجازی بسیج سپاه انصارالرضا(ع) به امضا رسید تا بتوانیم تولید محتوایی اثربخش داشته باشیم. براین اساس دوره‌های آموزشی مناسب در نظر گرفته شده است که طی آن طلاب و روحانیون ورودی جریان ساز داشته باشند.

 گفتنی است، این تفاهم‌نامه برای ادامه و استمرار فعالیت‌های تبلیغی مبلغان در فضایی که امروز بیشتر مورد اقبال جوانان و نوجوانان است، زمینه موثری را فراهم خواهد کرد.

 

انتهای پیام
captcha