آموزش قرآن به سبکی جدید / نیازمند ایده‌پردازی مبتنی بر شرایط هستیم
کد خبر: 3936565
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۱

آموزش قرآن به سبکی جدید / نیازمند ایده‌پردازی مبتنی بر شرایط هستیم

عضو هیئت مدیره مؤسسه تسنیم ذکر بیرجند با اشاره به توزیع بسته‌های معیشتی و آموزشی قرآن، بیان کرد: از آنجا که رسالت ما آموزش قرآن کریم است با اجرای این طرح افرادی که تاکنون از آموزش‌های قرآنی به‌ دلیل شرایطشان بی‌بهره بودند، می‌توانند با معارف قرآنی آشنا شوند.

آموزش قرآن به سبکی جدید / نیازمند ایده‌پردازی مبتنی بر شرایط هستیممهدی کشتگر، عضو هیئت مدیره مؤسسه تسنیم ذکر بیرجند، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: این مؤسسه با شیوع کرونا برنامه‌های آموزشی و محافل قرآن را به‌ صورت مجازی برگزار می‌کند.

وی افزود: با وجود اینکه زیرساخت‌های مجازی در حوزه آموزش قرآن آن‌چنان آماده نبود، اما تمام تلاش خود را کردیم تا آموزش‌ها استمرار داشته باشد. در دوران شیوع کرونا که شرایط تغییر کرده است، باید به‌ دنبال ایده‌های جدید برای نشر معارف قرآنی بود و نباید به بهانه شیوع این بیماری آموزش این معارف را از یاد برد. بنابراین، باید به‌ دنبال فکرهای نو با کمک اساتید بود.

کشتگر با بیان اینکه امام‌ علی(ع) می‌فرمایند: «هیچ‌کس را از دنیایش بهره‌ای نیست، مگر چیزی که برای آخرتش انفاق کند»، افزود: تصمیم گرفتیم طرحی نو را در کنار انفاق برای نشر معارف قرآنی مبتنی بر شرایط موجود، به اجرا در آوریم. در این راستا این مؤسسه قرآنی در نظر دارد سومین مرحله از طرح رزمایش کمک‌های مؤمنانه خود را با همت و همراهی خیرخواهان، برای خانواده‌های آبرومند و کم‌برخوردار برگزار کند. از آنجا که رسالت ما آموزش قرآن کریم است و در ایام کرونا کمتر به این موضوع پرداخته می‌شود، در این مرحله یک سری پیام‌های آموزشی قرآنی تهیه شده که در بین بسته‌‌ها توزیع می‌شود.

کشتگر ادامه داد: در این راستا افرادی مانند خانواده‌های نیازمند که تاکنون از آموزش‌های قرآنی به‌دلیل شرایطشان بی بهره بودند، اکنون کمی با معارف قرآنی به این طریق آشنا می‌شوند. قصد ما این است که در این مرحله با یک تیر، دو نشان بزنیم؛ هم بحث بسته‌های حمایتی را داشته باشیم و هم بحث ارائه آموزش‌ها به خانواده‌ها. لذا، با همفکری اساتید مؤسسه، تعدادی از مباحث آموزشی قرآنی را به‌صورت چکیده آماده کرده و قرار است بین خانواده‌ها توزیع کنیم.

عضو هیئت مدیره مؤسسه تسنیم ذکر بیرجند یادآور شد: شماره حساب ۶۱۰۴۳۳۷۷۳۴۶۰۸۳۴۰ برای خرید لوازم‌التحریر و بسته‌های بهداشتی و غذایی آماده کمک خیران است. یادمان باشد آموزش قرآن در این روزها نیازمند فکر و ایده جدید و همکاری متخصصان امر است؛ آموزشی که تنها شیوه آن تغییر کرده و نباید به کلی فراموش شود.

انتهای پیام
captcha