تأکید اتحادیه اروپا بر غیرقانونی بودن شهرک‌‌سازی در کرانه باختری
کد خبر: 3935444
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۵

تأکید اتحادیه اروپا بر غیرقانونی بودن شهرک‌‌سازی در کرانه باختری

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بار دیگر بر موضع ثابت این اتحادیه در قبال شهرک‌های صهیونیست‌نشین در کرانه باختری تأکید کرد و گفت: اتحادیه اروپا این شهرک‌ها را به موجب قوانین و قطعنامه‌های بین‌المللی، غیرقانونی و نامشروع می‌داند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، «جوزپ بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره تصمیم دولت رژیم صهیونیستی برای ساخت هزاران واحد مسکونی جدید برای اشغالگران صهیونیست در شهرهای قدس و بیت لحم ابراز نگرانی کرد.

بورل با اعلام اینکه مواضع اتحادیه اروپا در قبال شهرک‌‌سازی در کرانه باختری ثابت است، تصریح کرد: اتحادیه اروپا این شهرک‌ها را به موجب قوانین و قطعنامه‌های بین‌المللی، غیرقانونی و نامشروع می‌داند.
 
در همین راستا، «پیتر استانو»، سخنگوی اتحادیه اروپا ماه گذشته اعلام کرد که موضع این اتحادیه در قبال شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی هیچ تغییری نکرده و هرگونه ساخت و ساز این رژیم در اراضی اشغالی فلسطین اقدامی غیرقانونی به شمار می‌رود.

رژیم صهیونیستی به رغم مخالفت‌های گسترده جامعه بین‌الملل، همچنان بدون هیچ توجهی به مصادره اراضی فلسطینیان و شهرک‌‌سازی در آن ادامه می‌دهد و در این راه، از حمایت همه جانبه‌دولت آمریکا برخوردار است.

شورای امنیت سازمان ملل اواخر سال 2016 با صدور قطعنامه 2334، بار دیگر هرگونه ساخت و ساز رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین را غیرقانونی اعلام و بر ضرورت تخلیه فوری تمامی شهرک‌های صهیونیستی احداث شده در کرانه باختری تأکید کرد.

انتهای پیام
captcha