اعتباراتی که به موقع توزیع نمی‌شوند / ایده‌پردازی قرآنی؛ نیازمند بودجه کافی
کد خبر: 3934749
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۵

اعتباراتی که به موقع توزیع نمی‌شوند / ایده‌پردازی قرآنی؛ نیازمند بودجه کافی

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: اکنون که در شرایط شیوع کرونا قرار داریم، فعالیت مؤسسات قرآنی نیازمند ایده‌پردازی است و فعالان قرآنی برای اجرای آنها بیش از هر زمان دیگری به بودجه نیاز دارند.

اعتباراتی که به موقع و اثربخش توزیع نمی‌شوند / ایده‌پردازی قرآنی؛ نیازمند بودجه مناسبحسن سلمانی، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی، در گفت‌وگو با  ایکنا  از خراسان‌جنوبی، گفت: فعالان قرآنی کارشان را برای رضای خدا انجام می‌دهند، اما برای ادامه فعالیت نیاز به بودجه و تأمین مالی دارند. حمایت ناچیز دستگاه‌های قرآنی سبب دلگرمی آنان برای ادامه کار و ایجاد انگیزه می‌شود. دغدغه‌ نداشتن مسئولان قرآنی باعث تقلیل بودجه‌ و اعتبارات این حوزه و در نهایت سبب ناامیدی فعالان می‌شود.

وی با بیان اینکه اعتبارات به اندازه‌ای نیست که بتواند تمام برنامه‌های قرآنی را پوشش دهد و موجب نوآوری در امور قرآنی شود، ادامه داد: اعتبارات بین دستگاه‌های متولی قرآنی به صورت متوازن توزیع نمی‌شود و این ضعف بزرگ هنوز برطرف نشده است. بودجه‌ باید به نسبت حجم فعالیت‌ها در دستگاه‌های قرآنی توزیع شود و نیز به تناسب وسعت و جمعیت هر استان در دسترس قرار گیرد. همچنین، بودجه‌ به موقع تخصیص پیدا نمی‌کند و زمانی به دست مؤسسات می‌رسد که بسیاری از فعالیت‌ها را به علت نداشتن اعتبار لازم برگزار نکرده‌اند. عدم تخصیص مناسب بودجه‌های قرآنی باعث کاهش فعالیت‌های قرآنی و در نتیجه بی‌رغبتی شده و این امر به توسعه فرهنگ قرآنی در استان ضربه بزرگی را وارد می‌سازد.

سلمانی تصریح کرد: مؤسسات قرآنی محافظ آرمان‌ها و اعتقادات در نبرد فرهنگی دشمن هستند، اما آن‌گونه که باید مورد توجه قرار نمی‌گیرند. لازم است اولویت‌بندی فرهنگی صورت گرفته و به استان مرزی خراسان‌جنوبی، که با خطر ظهور فرقه‌های مختلف مواجه است، بیشتر توجه شود.

وی با بیان اینکه باید تصمیمات مقامت رده‌بالا در راستای حمایت از مؤسسات قرآنی و براساس دامنه فعالیتشان باشد، اظهار کرد: اکنون که در شرایط شیوع کرونا قرار داریم، فعالیت مؤسسات قرآنی نیازمند ایده‌پردازی است و فعالان قرآنی برای اجرای آنها بیش از هر زمان دیگری به بودجه نیاز دارند.

انتهای پیام
captcha