تشکیل دادگاه متهم به بمب‌گذاری مسجدی در «ایلینوی» آمریکا
کد خبر: 3932734
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۸

تشکیل دادگاه متهم به بمب‌گذاری مسجدی در «ایلینوی» آمریکا

دادگاه متهم بمب‌گذاری در مسجد شهر «مینیاپولیس» واقع در ایالت «ایلینوی» آمریکا تشکیل می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از WCIA، بر این اساس انتخاب هیئت منصفه دادگاه رهبر یک گروه ضددولتی در ایالت ایلینوی که متهم به طراحی بمب‌گذاری در مسجد حومه مینیاپولیس در سال 2017 است، آغاز شده است.

مایکل هاری (Michael Hari) 49 ساله به اتهام تعدی به حقوق مدنی و انجام جرایم ناشی از نفرت محاکمه خواهد شد. وی که متهم به تشویق و طراحی بمب‌گذاری در مرکز اسلامی دارالفاروق در بلومینگتون بوده؛ خود را بیگناه دانسته است.

با وجود اینکه در این حادثه، هیچ کس آسیب ندید، اما این حمله به مسجد خسارت وارد کرد و مسلمانان محلی را ترساند. همدستان ادعایی هاری که به جرم خود اعتراف کردند، گفتند که از هری پیروی کرده و بمب‌گذاری را انجام داده‌اند تا مسلمانان را ترغیب به ترک ایالات متحده کنند.

مقامات می‌گویند هاری، رهبر گروهی به نام خرگوش‌های سفید بود که این طرح را ارائه داد. دادستان‌ها اعلام کرده‌اند که هاری این گروه را در کارزار بمب‌گذاری، حمله به خانه‌ها و سرقت‌های مسلحانه هدایت کرده که طبق گفته دادستان‌ها، این مسجد اولین هدف این گروه بود.

هاری به پنج فقره اتهام متهم شده از جمله خسارت به اموال مذهبی، استفاده از زور برای جلوگیری از اجرای آزادانه عقاید مذهبی و طراحی خرابکاری و آتش‌افروزی.

پیش‌بینی شده که محاکمه وی حدود سه هفته طول بکشد.

انتهای پیام
captcha