کاهش فعالیت‌های قرآنی در پی کاهش بودجه‌ها / فعالان قرآن مطالبه‌گری کنند
کد خبر: 3925609
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۸

کاهش فعالیت‌های قرآنی در پی کاهش بودجه‌ها / فعالان قرآن مطالبه‌گری کنند

قاری، مدرس و داور قرآن با تاکید بر مطالبه‌گری جامعه قرآنی، گفت: تقریبا هر سال شاهد کاهش بودجه‌های قرآنی هستیم که این امر سبب کاهش چشمگیر اجرای فعالیت‌های قرآنی شده است.

کاهش فعالیت‌های قرآنی در پی کاهش بودجه‌ها / فعالان قرآن مطالبه‌گری کنندمیثم یوسفی، قاری، مدرس و داور قرآن کریم در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: اوضاعی که اخیرا بر امور قرآنی حاکم شده است متاثر از شرایط سخت اقتصادی نیست چراکه این حالت در گذشته نیز کم و بیش وجود داشته است.

وی افزود: با شیوع ویروس منحوس کرونا بسیاری از فعالیت‌های قرآنی مانند کلاس‌ها، جلسات و مسابقات از حالت حضوری به مجازی تغییر شکل یافته‌اند؛ البته در مسابقات معتبر نظیر مسابقات سازمان اوقاف و امور خیریه چون سطح فنی متسابقین بالاست، مسابقات در مراحل منطقه‌ای و استانی با رعایت کامل شیوه نامه بهداشتی به صورت حضوری برگزار شد.

این قاری با اشاره به دلیل اوضاع حاکم بر فعالیت‌های قرآنی، بیان کرد: تقریبا هر سال شاهد کاهش بودجه‌های قرآنی هستیم که این امر سبب کاهش چشمگیر اجرای فعالیت‌های قرآنی شده است.

یوسفی با اشاره به اینکه در ادوار گذشته توجه بیشتری به مباحث قرآنی می‌شد، تصریح کرد: تمامی مشکلات جامعه مسلمین به دلیل دوری از قرآن است. ما باید با ترویج فرهنگ انس با قرآن کریم در رفع این مهجوریت بکوشیم و از ساحت مقدس قرآن دفاع و برای آن هزینه کنیم، اما متاسفانه دیده می‌شود هر ساله بودجه‌ها برای هزینه‌های قرآنی که در واقع هزینه نیست و سرمایه‌گذاری است، کاهش می‌یابد.

این مدرس و داور قرآن ادامه داد: ترویج فرهنگ قرآنی وظیفه همگانی است و آحاد مردم بر اساس آیات قرآن موظف به تبلیغ ارزش‌های اسلامی هستند؛ لذا ارتقای نگاه قرآنی در جامعه منحصر به فعالیت قشر خاصی مانند مذهبیون نیست بلکه آحاد جامعه اعم از فرد، خانواده، مدرسه، دانشگاه، حوزه علمیه، مسجد و رسانه مسئولیت دارند.

یوسفی یادآور شد: جامعه ما یک جامعه قرآنی است که باید زندگی ما قرآن محور بوده و تربیت ما از همان کودکی براساس قرآن شود. وقتی با کاهش بودجه‌ها شاهد کاهش فعالیت‌های قرآنی می‌شود، نباید انتظار داشت جامعه ما قرآن محور شود.

این قاری تصریح کرد: لازم است مسئولان با بهره‌گیری از توان و تخصص فعالان قرآنی در راستای افزایش بودجه‌ها تلاش کنند و فعالان قرآنی نیز برای ترویج فرهنگ قرآنی، فعالیت‌های بیشتر قرآنی، تربیت قرآنی و حتی طراحی المان شهری و افزایش بودجه‌ها مطالبه‌گری داشته باشند.

انتهای پیام
captcha