مردانی که معمولی بودند، اما ستاره شدند
کد خبر: 3925210
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۷

مردانی که معمولی بودند، اما ستاره شدند

روایتگر دوران دفاع مقدس گفت: نمی‌گویم شهدا همه از اول، نماز شب می‌خواندند یا با وضو می‌خوابیدند اما می‌خو‌اهم بگویم اینان از فرصت جوانی خوب استفاده کردند و طبق تعبیر رهبر معظم انقلاب ستاره شدند نه اینکه از اول ستاره بودند.

مردانی که معمولی بودند، اما ستاره شدندحسن باخرد، رزمنده دفاع مقدس در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: در سال 63 و زمانی که کلاس سوم راهنمایی بودم، عازم جبهه‌های جنگ شدم؛ چراکه دوست نداشتم استکبار بر کشور ما حکومت کند. پس از پایان جنگ درسم را ادامه دادم و موفق به اخذ مدرک پزشکی از دانشگاه سمنان در رشته فیزیوتراپی شدم.

وی بیان کرد: بسیار مهم است که هشت سال جنگیدیم، اما یک وجب از خاک ایران را از دست ندادیم؛ هشت سال دفاع مقدس تنها جنگی در 150 سال اخیر بود که با اینکه با تمام دنیا در جنگ بودیم یک وجب از خاک ایران را از دست ندادیم.

باخرد ادامه داد: در جنگ‌های قبلی که با یک کشور داشتیم و یا حتی بدون جنگ، قسمتی از خاک سرزمین خود را از دست دادیم و این بسیار بی‌سابقه بود که حتی یک وجب از خاک را در طول هشت سال از دست ندادیم.

وی اظهار کرد: قهرمان واقعی دانش‌آموزی است که از درس و زندگی‌اش می‌زند تا به جنگ برود؛ شهدای دانش‌آموز انسان‌های معمولی از جنس دانش‌آموزان همین دوره بودند که در زمان خود موقعیت‌شناس بوده و با درک تکلیف خود، بهترین و درست‌ترین راه را انتخاب کردند.

باخرد با بیان اینکه جنگ پر بود از دانش‌آموزانی که انگار بیش از سن خود درک داشتند، افزود: قهرمان واقعی شهیدی چون شهید محمدعلی صفا است که پس از خبر شهادتش پرچم رویال ماریال انگلیس در پایگاه نظامی به احترامش نیمه برافراشته می‌شود.

این رزمنده بیان کرد: من نمی‌خواهم بگویم شهدا همه از اول، نماز شب می‌خواندند یا با وضو می‌خوابیدند اما می‌خو‌اهم بگویم اینان از فرصت جوانی خوب استفاده کردند و طبق تعبیر رهبر معظم انقلاب ستاره شدند نه اینکه از اول ستاره بودند.

باخرد ادامه داد: شهدا انسان‌های معمولی بودند، اما غافل نبودند که باید به آنان تأسی کنیم و در شرایط امروز ببینیم شهدا چه خواستند، ما نیز همان را انجام دهیم.

وی یادآور شد: دیروز مردانی مبارزه کردند تا امروز دانش‌آموزان در آرامش درس بخوانند و امروز ایران اسلامی محتاج سربازان مؤمن، متعهد، دانشمند و متفکر است.

انتهای پیام
captcha