محرومیت‌زدایی در خراسان‌جنوبی با مشارکت میلیاردی بنیاد مستضعفان
کد خبر: 3924838
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۶

محرومیت‌زدایی در خراسان‌جنوبی با مشارکت میلیاردی بنیاد مستضعفان

استاندار خراسان‌جنوبی گفت: عزم بنیاد مستضعفان برای مشارکت ۴۵۰ میلیارد ریالی در پروژه‌های عمرانی شهرستان درمیان ستودنی است.

محرویت‌زدایی در خراسان‌جنوبی با مشارکت میلیاردی بنیاد مستضعفانبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان‌جنوبی، محمدصادق معتمدیان، استاندار خراسان‌جنوبی، شب گذشته یکم مهر در دیدار با پرویز فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان، منصوری؛ مدیرعامل بنیاد علوی و مرتضوی؛ رئیس سازمان اموال و املاک بنیاد مستضعفان، گزارش مفصلی از اقدامات مؤثر بنیاد مستضعفان بعد از سفر مهندس فتاح به استان ارائه کرد.

وی ضمن تقدیر و تشکر از نگاه ویژه بنیاد مستضعفان به استان، خاطرنشان کرد: از زمانی که این نهاد به عنوان دستگاه معین شهرستان درمیان انتخاب شده، شاهد اتفاقات بی نظیری در این منطقه بوده‌ایم.

استاندار خراسان‌جنوبی از اقدامات بنیاد مستضعفان کشور در حوزه‌های عمرانی، سرمایه‌گذاری و حمایتی در استان تقدیر و تشکر کرد.

معتمدیان، حمایت‌های همه‌جانبه و بی‌نظیر رئیس بنیاد مستضعفان را در رقم خوردن این تغییر و تحولات در شهرستان درمیان مؤثر خواند و گفت: تعدد پروژه‌ها و طرح‌های عمرانی از جمله آموزشی، درمانی، ورزشی، عمران شهری، احیای قنوات و سایر پروژه‌های عمرانی گواه این موضوع است.

وی با بیان اینکه تزریق این رقم به پروژه‌های عمرانی می‌تواند در تحول شهرستان نقش بسزایی داشته باشد، گفت: بنا به تصمیم بنیاد مقرر شده در زمینه ایجاد بسترهای اشتغال‌زایی ۴۰۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت شود.

معتمدیان با تشریح شرایط در شمال شهر بیرجند به عنوان منطقه‌ای کمتر برخوردار، همراهی و مساعدت بنیاد مستضعفان را در رفع نیازهای موجود به ویژه در تأمین زیرساخت‌ها و امکانات ورزشی خواستار شد که با دستور بررسی و مساعدت مهندس فتاح همراه شد.

وی اظهار کرد: با توجه به تفاهم‌نامه استانداری و بنیاد مستضعفان، اقدامات بنیاد در راستای اجرای پروژه‌های عام‌المنفعه در سطح استان قابل تقدیر است.

استاندار خراسان‌جنوبی از همراهی این نهاد در پروژه‌های بنددره بیرجند و تأمین زمین دانشگاه فرهنگیان گفت و در رابطه با تخصیص عایدات حاصل از فروش املاک و اراضی بنیاد مستضعفان، بیان کرد: در این زمینه تاکنون اقدامات خوبی انجام شده و ادامه این روند نتایج خوبی نیز به همراه خواهد داشت.

معتمدیان یادآور شد: در ایام کرونا نیز از محل مساعدت‌های بنیاد مستضعفان، حدود ۱۶ میلیارد تومان در سطح استان به اقشار آسیب‌پذیر کمک شده است.

وی در خصوص موانع و مشکلات موجود نیز توضیحاتی ارائه کرد که با دستور رئیس بنیاد مستضعفان کشور، مبنی بر پیگیری و رفع آن‌ها همراه شد.

سفر رئیس و معاونین بنیاد مستضعفان به استان و نیز  بازدید میدانی از روند اجرای پروژه‌ها بنا به دعوت استاندار، از دیگر نتایج این دیدار بود.

سرمایه‌گذاری درآمدهای ناشی از فروش املاک مازاد بنیاد در سایر مناطق برای رفع محرومیت استان نیز از دیگر مصوبات این جلسه بود.

انتهای پیام
captcha