کرسی‌های تلاوت قرآن تعطیل نشوند / قهرمانان قرآنی را دریابید
کد خبر: 3924470
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۴
احمدی‌وفا:

کرسی‌های تلاوت قرآن تعطیل نشوند / قهرمانان قرآنی را دریابید

قاری بین‌المللی قرآن با بیان اینکه کرسی‌های تلاوت قرآن نباید تعطیل شوند،‌ تأکید کرد: در این زمان که کشور درگیر بیماری کرونا شده است نیز می‌توان کرسی‌ها و برنامه‌های قرآنی را با حفظ اصول برگزار کرد.

برای توسعه فرهنگ قرآنی باید هزینه کرد / قهرمانان قرآنی را دریابیدحمیدرضا احمدی‌وفا، قاری بین‌المللی قرآن، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، با بیان اینکه برگزاری مسابقات قرآن تأثیر بسزایی در ترویج فرهنگ قرآنی دارد، اظهار کرد: برای انس بیشتر با قرآن باید برگزاری کرسی‌های تلاوت قرآن در جامعه جدی گرفته شود.

وی ادامه داد: کرسی‌های تلاوت قرآن در همه اماکنی که مقدور است از حسینیه‌ها، تکایا و مدارس و شهرک‌های سازمانی و ادارات لازم است جدی گرفته شوند. این مکان‌ها باید فضای آماده‌ای برای گسترش محافل و مسابقات قرآن باشند و در کنار آن تشویقی نیز برای شرکت‌کنندگان درنظر گرفته شود.

احمدی‌وفا با بیان اینکه کرسی‌های تلاوت قرآن نباید تعطیل شوند،‌ تأکید کرد: در این زمان که کشور درگیر بیماری کرونا شده است نیز می‌توان کرسی‌ها و برنامه‌های قرآنی را با حفظ اصول برگزار کرد. توسعه فرهنگ قرآنی و ایجاد انس با قرآن هزینه‌بر است و همت مسئولان فرهنگی کشور را می‌طلبد. پیشنهاد می‌شود به طور مثال ادارات ملزم شوند بخشی از بودجه خود را به بخش قرآنی و اجرای مسابقات قرآن اختصاص دهند تا فضای قرآنی در ادارات و سپس بین افراد و جامعه حکمرانی کند.

وی ادامه داد: قاریان هم مانند قهرمانان سایر رشته‌ها اگر دغدغه‌هایی مانند مسکن و ... داشته باشند، نمی‌توانند با خیال راحت بر کار خود تمرکز کنند، اما متأسفانه دیده می‌شود برای نخبگان علمی و ورزشی مشوق‌ها درنظر گرفته می‌شود، اما به نخبگان قرآنی توجهی نمی‌کنند. بنابراین رسیدگی به این امور از جمله بیمه فعالان قرآنی از ضروریات توسعه فرهنگ قرآنی است و مسئولان کشوری باید قهرمانان قرآنی را دریابند. باید این فرهنگ در جامعه ایجاد شود که یک قاری که در مسابقات ملی یا بین‌المللی رتبه کسب می‌کند، کمتر از یک نخبه علمی یا یک ورزشکار نیست.

احمدی‌وفا در پایان با تأکید بر آموزش تخصصی قرآن در مدارس و صداوسیما، یادآور شد: این حوزه‌ها می‌توانند با بهره‌گیری از اصول تخصصی و افراد متخصص در حوزه آموزش نقشی بی‌بدیل ایفا کنند.

انتهای پیام
captcha