در مزایده‌ها عدالت رعایت شود / توجه به شهرستان‌های مرزی
کد خبر: 3879428
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۵

در مزایده‌ها عدالت رعایت شود / توجه به شهرستان‌های مرزی

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه بارها به بنیادهای مستضعفان، برکت، کمیته امداد و بقیه نهادها یادآور شده‌ایم که افراد، اشخاص، خانواده‌ها و محرومین چهار شهرستان مرزی را مدنظر قرار دهند، گفت: در مزایده‌ها به جای افراد شرایط‌ دار، افراد زمین و ملک دار بیشتر شرکت می‌کنند و این نقدی است که همواره مطرح بوده است.

عبادیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی، امروز دوشنبه 28 بهمن، در دیدار با رئیس سازمان اموال و املاک بنیاد مستضعفان کشور، اظهار کرد: شهرهای مرزی با توجه به اینکه معبر عبور داخلی ها و خارجی‌ها هستند، می‌توانند مایه آبرو باشند.

وی با بیان اینکه اصل خدمت به محرومین و مستضعفین حد و مرز ندارد، افزود: چهار شهرستان استان که جنبه مرزی دارند، استحقاق ویژه دارند، لذا باید توجه داشت که مستضعفین آنجا با مستضعفین باقی شهرستان‌ها تفاوتی ندارند.

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه موضوعی که در راستای خدمات ویژه، می‌خواهد به عنوان شهری در شهرهای مرزی داده شود یک موضوع قابل قبولی است، تصریح کرد: بارها به بنیادهای مستضعفان، برکت، کمیته امداد و بقیه نهادها یادآور شده‌ایم که افراد، اشخاص، خانواده‌ها و محرومین چهار شهرستان مرزی را مدنظر قرار دهند.

عبادی با بیان اینکه همه‌ محرومین و مستضعفین شهرستان‌ها باید مورد توجه قرار گیرند، ادامه داد: برنامه‌ها باید برای تمامی مستضعفین استان که مشکل کار، شغل، معیشت و… دارند عادلانه و یکسان باشد.

وی با بیان اینکه این موضوع که درآمدهای بنیاد مستضعفان در این استان نباید به خارج استان برود بسیار درست است، اظهار کرد: وقتی بنیاد مستضعفان قطعاتی را به فروش و مزایده می‌گذارد، خریدارها مشخص هستند که این خریدارها دارای املاک و زمین هستند و به صورت فنی و حرفه‌ای برای گرانتر شدن بقیه زمین‌هایشان در سطح استان و شهرستان، نرخی بر روی آنها می‌گذارند، لذا این موضوع، گرانی به بار می‌آید و این نقد همواره بوده و هست و اینکه چقدر درست است اطلاعی نداریم.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی بیان کرد: در مزایده‌ها به جای افراد شرایط دار، افراد زمین و ملک دار بیشتر شرکت می‌کنند و این نقدی است که همواره مطرح بوده است.

عبادی ادامه داد: باتوجه به سوابق گذشته برخی از مسئولین رده‌های بالا که به صورت مکتوب نیز اسنادی وجود دارد، با وعده انگشت اشاره را به سمت اموال بنیاد مستضعفان داشته‌اند که نارضایتی‌هایی را ایجاد کرده است.

وی بیان کرد: بی هزینه ترین مدیریت، مدیریتی است که بر اساس قانون و عدالت باشد، چراکه اگر سختی پیش آید همه تحمل می‌کنند و اگر رفاهی نیز پیش آید همه برخوردار می‌شوند، اما اگر چنانچه خارج از آن باشد نه آنی که امتیاز می‌گیرد سیر می‌شود و نه نفس آنی که می بیند امتیاز به دیگران داده می شود، قانع می شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: امیدواریم که برنامه‌ها با موفقیت انجام شود و در این مقطع خاص که دشمن از بیرون و برخی‌ها از درون برای مردم گاهی گره ایجاد می‌کنند، بتوانید شما گره‌ها را باز کنید چراکه هیچ عبادتی بالاتر از گره گشایی از کار مسلمین نیست.

 

انتهای پیام
captcha