اجرای نظام تشویقی برای حافظان قرآن در خراسان‌جنوبی
کد خبر: 3878543
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۱

اجرای نظام تشویقی برای حافظان قرآن در خراسان‌جنوبی

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی گفت: سازمان اوقاف نظام تشویقی جامعی برای حافظان قرآن ایجاد کرده که گام اول آن اهدای کمک‌ هزینه سفرهای زیارتی به تمام افرادی است که موفق به حفظ پنج جزء جدید از قرآن شوند.

نظام تشویقی برای حافظان قرآن حجت‌الاسلام مهدی عباسی، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: بسط و گسترش فرهنگ قرآنی به عنوان یکی از ارکان ایجاد جامعه قرآنی به حساب می‌آید و ارتباط و انس مستمر با آن و تحقق مضامین قرآنی در رفتار فردی و اجتماعی اقشار مختلف جامعه دنبال می‌شود.

وی افزود: برای نیل به این هدف، مجموعه فعالیت‌های قرآنی به ویژه آموزش قرآن در نظام جمهوری اسلامی از اهمیت راهبردی برخوردار است.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی بیان کرد: در این راستا، سازمان اوقاف نظام تشویقی جامعی برای حافظان قرآن ایجاد کرده که گام اول آن اهدای کمک‌ هزینه سفرهای زیارتی به تمام افرادی که موفق به حفظ پنج جزء جدید از قرآن شوند.

عباسی ادامه داد: طرح تشویقی حافظان قرآن کریم شامل افرادی می‌شود که براساس اطلاعات موجود از شرکت‌کنندگان آزمون سراسری سال گذشته، نسبت به رشته حفظی قبول شده در سال‌های ۹۶ و ۹۷ میران پنج جزء به محفوظاتشان افزوده شده و پس از قبولی در آزمون کتبی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که تا سوم بهمن‌ماه جاری در سراسر کشور برگزار شد، در آزمون شفاهی سازمان اوقاف نیز نوفق به کسب حد نصاب لازم شوند.

وی با بیان اینکه ایجاد انگیزه درمیان حافظان برای تثبیت و ارتقای محفوظات و ایجاد انگیزه در میان علاقمندان به قرآن برای حفظ از اهداف است، تصریح کرد: سازمان اوقاف در راستای اجرای نظام جامع تشویقی حافظان به تمامی افرادی که در آزمون این طرح موفق به کسب امتیازات لازم و قبولی در آزمون شوند، بدون قرعه‌کشی کمک هزینه سفرهای زیارتی هریک به مبلغ ۵ میلیون ریال به صورت نقدی اهدا خواهد کرد.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی بیان کرد: از امتیازات این طرح می‌توان شرکت در قرعه‌کشی صدها جایزه نفیس، اعطای گواهینامه سازمان اوقاف به افرادی که حد نصاب نمره قبولی را کسب کنند و امکان شرکت در دوره‌های تخصصی تربیت مربی حفظ بدون نیاز به آزمون ورودی حفظ را می‌توان نام برد.

انتهای پیام
captcha