حضور ۱۰ قاری همدانی در دومین مرحله تلاوت‌های مجلسی ملایر
کد خبر: 3861607
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۶

حضور ۱۰ قاری همدانی در دومین مرحله تلاوت‌های مجلسی ملایر

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ یک داور مسابقات قرآن گفت: امسال دومین مرحله استانی تلاوت‌های مجلسی، پنج‌شنبه، ۱۴ آذر ماه ساعت ۱۴:۳۰ الی ۱۷ عصر در سالن اداره ارشاد اسلامی شهر ملایر با حضور ۱۰ قاری برتر استانی برگزار می‌شود.

حضور 10 قاری همدانی در دومین مرحله تلاوت‌های مجلسی ملایرمحمد صالحی‌صابر، مدرس و داور مسابقات قرآن در گفت‌و‌گو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: امسال دومین دوره استانی تلاوت‌های مجلسی به میزبانی شهرستان ملایر برگزار می‌شود.

این داور مسابقات قرآن با اشاره به اینکه تلاوت‌های مجلسی امسال در کشور به پله 14 رسیده است، گفت: استان همدان امسال برای دومین سالی است که موفق به برگزاری تلاوت‌های مجلسی می‌شود.

صالحی افزود: دومین مرحله استانی تلاوت‌های مجلسی، روز پنج‌شنبه، 14 آذر ماه ساعت 14:30 الی 17 عصر در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ملایر با حضورامام جمعه شهر ملایر، جمع کثیری از قرآنیان استان و آحاد مردم برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه امسال 10 نفر از قاریان مطرح استان در دومین مرحله استانی تلاوت‌های مجلسی، تلاوت خواهند داشت، گفت: «محمد مهدی شیخ‌الاسلامی، حمیدرضا شکری، جواد مولایی و رضا فلاح»، 4 قاری شرکت کننده از همدان در این دور از تلاوت‌ها هستند.

صالحی با اشاره به اینکه نمایندگان شهرستان‌های ملایر، کبودراهنگ، تویسرکان و نهاوند نیز در این برنامه حضور خواهند داشت، گفت: «حسین فریب فر و غلامرضا فارسی»، قاریان شهر ملایر و «امید درویشی»، «صادق سوری» و «سعید بهرام نیا» نیز به ترتیب نمایندگان شهر‌های کبودرآهنگ، تویسرکان و نهاوند در این محفل قرآنی هستند.

این مدرس قرآن با اشاره به اینکه نفر اول این مجلس به مسابقات سراسری تلاوت‌های مجلسی و انتخاب قاری برتر سال کشور اعزام می‌شود، یادآور شد: در این جشنواره نفرات برتر به انتخاب مردم و نظارت هیئت‌داوران مشخص شده و به سه نفر نخست این جشنواره، هدایایی اهدا خواهد شد.

برگزاری مرحله کشوری جشنواره در بهمن‌ماه

وی با اشاره به اینکه قاریان راه یافته به مرحله استانی ابتدا مرحله مقدماتی را پشت سر نهاده‌اند، گفت: طبق فراخوان اعلام شده در سراسر استان، قاریان علاقمند به حضور در این جشنواره، فایل‌‌های صوتی قرائت خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کرده و پس از داوری‌های صورت گرفته توسط اساتید مجرب، 10 قاری موفق به شرکت در مرحله استانی تلاوت‌های مجلسی شدند.

صالحی گفت: تفاوت این جشنواره با سایر مسابقات قرآن در این است که نفرات منتخب، با آرای مردم و مستمعین حاضر در جلسه انتخاب می‌شود، این در حالی است که وزنه ارزیابی و نمره هیئت داوران نسبت به مردم سنگین تر است به گونه‌ای که رأی هریک از داوران 10 رأی به شمار می‌آید، حال آنکه رأی مردم نسبت به هر قاری تنها یک رأی به حساب می‌آید.

وی گفت: رأی مردمی در این جشنواره به این صورت است که به کلیه افراد حاضر در جلسه برگه رأی‌گیری داده خواهد شد که پس از پایان تلاوت هر ۱۰ نفر متسابق، می‌توانند نام و نام خانوادگی ۵ تن از قاریان موردپسند خود را عنوان کنند، در پایان نیز با شمارش آرا برحسب تعداد رأی‌های درست و با جمع رأی فنی هیئت نظارت، ۳ نفر برتر مشخص شده و از آنها تجلیل به عمل خواهد آمد.

این مدرس قرآن با اشاره به اینکه به تعدادی از حاضرین در جلسه نیزبه قید قرعه جایزه ۱ میلیون ریالی اهدا خواهد شد، گفت: مرحله کشوری این دوره از جشنواره تلاوت‌های مجلسی با عنوان «فجر تلاوت» در بهمن‌ماه سال جاری و مصادف با ایام سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در تهران برگزار خواهد شد.

دبیر اجرایی اولین جشنواره تلاوت‌های مجلسی در همدان با اشاره به اینکه امسال 5 داور، ارزیابی مسابقات را بر عهده دارند، گفت: آقایان «مسعود کریمی، مهدی ساعد، محمد صالحی صابر، حسین جعفری، سعید پیرحیاتی، علی اکبر احمدی، حسین دشت بین و حمزه صفری» دومین دوره تلاوت‌های مجلسی استان را داوری خواهند کرد.

صالحی با اشاره به اینکه دبیرخانه جشنواره تلاوت‌های مجلسی در تهران است، گفت: این جشنواره با آراء مردمی و به دور از نگاه و قوانین سخت گیرانه برخی مسابقات با حضور هریک از علاقمندان به حوزه تلاوت قرآن در کشور برگزار می‌شود، متولیان اصلی این جشنواره نیز مدرسین و فعالان برگزار کننده جلسات مردمی قرآن هستند.

انتهای پیام
captcha