«وحید سازنده»؛ نماینده خراسان جنوبی در جشنواره تلاوت‌های مجلسی
کد خبر: 3861659
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۴

«وحید سازنده»؛ نماینده خراسان جنوبی در جشنواره تلاوت‌های مجلسی

گروه مسابقات ــ نماینده استان خراسان جنوبی در مرحله کشوری چهاردهمین جشنواره تلاوت‌های مجلسی مشخص شد.

به گزارش ایکنا؛ شام‌گاه گذشته، 12 آذرماه، خیل مشتاقان کلام وحی به بهانه برگزاری مرحله استانی چهاردهمین جشنواره تلاوت‌های مجلسی در بیرجند، مرکز استان خراسان جنوبی گردهم آمدند.

این مرحله با استقبال فراوان مردم شهر بیرجند روبه‌رو شد و متأسفانه به علت محدودیت وسعت مکان برگزاری، بسیاری از علاقه‌مندان به کلام‌الله مجید نتوانستند در صحن اصلی حضور پیدا کنند و در محیط اطراف مستمع آیات الهی بودند.

برخی از مسئولان و مدیران استانی به‌ویژه نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام‌جمعه بیرجند میهمان این جلسه قرآنی بودند. همچنین، آقایان بهنام، عبداللهی، محمدنژاد، فرشید و حمیدرضا جعفری، سورگی و سازنده، به عنوان اعضای هیئت نظارت بر جشنواره در این جلسه حضور داشتند.

در این مرحله تعداد 10 نفر از منتخبان شهرهای مختلف استان خراسان جنوبی که توسط اساتید و جلسات مختلف معرفی شده بودند، در حضور ناظران جشنواره به تلاوت پرداختند. همچنین، ایمان نیک‌شعار، یکی از قراء و علاقه‌مندان به تلاوت قرآن به عنوان دبیر و مدیر اجرایی این برنامه فعالیت داشت که جوان‌ترین دبیر چهاردهمین دوره جشنواره تلاوت‌های مجلسی نیز به‌شمار می‌رود.

نیک‌شعار در حاشیه برگزاری جشنواره، این شیوه انتخاب را امری بدیع و بسیار جذاب عنوان و پیش‌بینی کرد که از این پس با تدابیر بیشتر می‌توان تعداد مردم را با این روش انتخاب قاری برتر در یک جشنواره در فاصله زمانی بهتر و با درایت بیشتر برای سال بعد به هزاران مستمع قرآن افزایش داد.

پس از تلاوت شرکت‌کنندگان در جشنواره، مستمعان به هریک از قراء مد نظر خود رأی دادند. همچنین، در این دوره، ناظران فنی در بخش‌های مختلف تجوید، صوت، لحن، وقف و ابتدا شیوه ظاهری و فنی قرائت در مجموع ۱۰۰ نمره در اختیار داشتند که باید هر کدام به طور کلی در هر بخش نمرات خود را وارد و مطابق با آئین‌نامه فنی جمع و میانگین نمرات داوران و ناظران به رأی فنی تبدیل می‌شد.

با توجه به این نکته و بعد از اعلام رأی عمومی و جمع رأی داوری، نتیجه این مرحله در استان خراسان جنوبی اعلام شد و «وحید سازنده» با کسب بیشترین رأی به مرحله بعدی و کشوری جشنواره تلاوت‌های مجلسی راه پیدا کرد.

در پایان مراسم نیز ضمن تجلیل از نفرات برگزیده و ناظران فنی، مراسم قرعه‌کشی مردمی مرحله اول صورت گرفت که به 10 نفر از حضار در مراسم نیز هدیه نقدی پرداخت شد.

یادآور می‌شود، منتخبان این مرحله از جشنواره تلاوت‌های مجلسی طی روزهای پنجم و ششم دی‌ماه سال جاری برای اجرا در مرحله کشوری به استان تهران دعوت خواهند شد.

انتهای پیام
captcha