مردم؛ مهره کلیدی نظام اسلامی
کد خبر: 3860374
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۰
امام جمعه موقت بیرجند مطرح کرد:

مردم؛ مهره کلیدی نظام اسلامی

گروه اجتماعی _ حجت‌الاسلام نوفرستی گفت: مردم در هر نظام نقش مهمی و کلیدی دارند و در وقایع اخیر نیز مردم رسالت و تکلیف الهی و انقلابی خود را در حمایت از نظام اسلامی به خوبی به انجام رساندند.

مردم؛ مهره کلیدی نظام اسلامیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام غلامحسین نوفرستی، امام جمعه موقت بیرجند، امروز ۸ آذر در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند اظهار کرد: ما برای این نظام خون‌های زیادی را تقدیم کرده‌ایم و مجاهدان فی سبیل الله در طول تاریخ زحمت‌های بسیاری کشیده‌اند تا نظام اسلامی به پیروزی برسد.

وی با بیان اینکه انسان‌ها به علت عدم معرفت و جهل نتوانستند در دوران زندگی ائمه(ع) از آن بزرگواران بهره بگیرند، افزود: در دورانی که بشر به امامان معصوم(ع) دسترسی ندارد باید با استفاده از راهنمایی نائبان عام حضرت مهدی(عج) که همان فقهای متعهد و باتقوا هستند، راه درست و صحیح را بیابد.

امام جمعه موقت بیرجند به سالروز میلاد امام حسن عسکری(ع) اشاره کرد و ادامه داد: پس از امام حسن عسکری(ع) بشر وارد دوره جدیدی از تاریخ شد که در آن به راحتی نمی‌تواند از محضر امام معصوم استفاده کند.

نوفرستی بیان کرد: براساس بیانات امام راحل باید بسیج برای دفاع سخت، نیمه سخت و نرم خود را آماده کرده و تمام تکنیک‌های دفاعی را یاد بگیرد چرا که امروز ما در تقابل با یک جریان بزرگ در جهان هستیم که تلاش می‌کند جهان را ناامن کند.

وی به اتفاقات هفته گذشته در کشور و تکریم رهبر معظم انقلاب از حماسه‌آفرینی ملت ایران اشاره کرد و افزود: مردم تکلیف خود در حمایت از نظام اسلامی به انجام‌رساندند.

امام جمعه موقت بیرجند بیان کرد: نباید عدم مدیریت مناسب مسئولان در موضوعات مختلف را به پای اصل انقلاب و نظام اسلامی گذاشت که مردم این امر را به درستی درک کردند.

نوفرستی ادامه داد: معاندان طراحی کرده بودند تا در یک فرصت مناسب اقدامات اغتشاشگرانه انجام دهند اما حرکت با عظمت مردم در حمایت از اقتدار و امنیت کشور توطئه‌ها را خنثی کرد.

وی با بیان اینکه مسئولان ارشد نظام را مردم انتخاب می‌کنند، تصریح کرد: برای بهبود اوضاع جامعه باید در انتخاب‌ها دقت بیشتری کرد.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه پاسخ مردم به مسئولان کم‌کار را باید در پای صندوق‌های رأی دید، خاطرنشان کرد: در مورد اصلاح قیمت بنزین مسئولان در طی پنج سال گذشته می‌توانستند در این زمینه با تدبیر بیشتر و در یک روند ملایم عمل کنند تا یک شبه شوکی به جامعه وارد نکنند.

نوفرستی یادآور شد: نیروی انتظامی، سپاه و بسیج در اغتشاشات اخیر وارد میدان شدند و مردم نیز با حرکت بصیرتی خود موجب شکست استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی شدند و موجبات عقب نشینی آنان را فراهم کردند.

 

انتهای پیام
captcha