ارائه ۸۱ مقاله در همایش ملی کارکرد وقف در توسعه انسانی
کد خبر: 3856099
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۶

ارائه ۸۱ مقاله در همایش ملی کارکرد وقف در توسعه انسانی

گروه اجتماعی ــ دبیر علمی همایش ملی کارکرد وقف در توسعه انسانی با اشاره با مشارکت 58 درصدی استان‌ها در این همایش، بیان کرد: از استان‌هایی مانند کرمان، هرمزگان، چهارمحال، خوزستان، تهران و آذربایجان مقالاتی به دبیرخانه همایش رسیده و ۸۱ مقاله برای شرکت در همایش پذیرفته شد.  

ارائه ۸۱ مقاله در همایش ملی کارکرد وقف در توسعه انسانیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، مفید شاطری، دبیر علمی همایش ملی کارکرد وقف در توسعه انسانی امروز ۱۹ آبان، در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: قدیمی‌ترین موقوفات در خراسان جنوبی مربوط به علم و عالم‌پروری بوده است اما در دوره‌های اخیر توجه به علم و نیاز به دانشگاه‌ها مغفول مانده است.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌برای برگزاری این همایش از یک سال گذشته در استان آغاز شده است، افزود: وقف و توسعه مراکز علمی و فناوری، وقف و رفاه اجتماعی، آموزش و توسعه فرهنگ وقف، وقف مشارکتی و کارکرد آن و ظرفیت‌های وقف در توسعه آموزش استان از جمله محورهای این همایش است.

شاطری ادامه داد: در راستای این همایش دو کتاب «حسینیه‌های تاریخی خراسان جنوبی» و «وقف عالمان و حاکمان در خراسان» چاپ می‌شود.

وی با اشاره با مشارکت 58 درصدی استان‌ها در این همایش، بیان کرد: از استان‌هایی مانند کرمان، هرمزگان، چهارمحال، خوزستان، تهران و آذربایجان مقالاتی به دبیرخانه همایش رسیده و ۸۱ مقاله برای شرکت در همایش پذیرفته شد.  

دبیر علمی همایش ملی کارکرد وقف در توسعه انسانی یادآور شد: مردم تصور دارند دانشگاه‌ها بودجه کافی دارند و به همین دلیل نیاز به وقف نیست اما این اشتباه است و دانشگاه‌ها نیز نیاز به موقوفات دارد که درآمد ماندگاری برای انان ایجاد شود.

 

 

 

انتهای پیام
captcha